مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: حقوق بازنشستگان در سال جدید 18.5 درصد افزایش یافته است و اگر چه این میزان کمبودهای پیشین را جبران نمی‌کند.
کد خبر: ۴۹۳۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴ 12 September 2017

به گزارش تابناک : محمود اسلامیان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشست خبری که امروز(سه‎شنبه) به مناسبت سالروز گرامیداشت خانواده و بازنشستگان برگزار شد، اظهار داشت: صندوق بازنشستگی کشوری طبق سنوات گذشته از فرهیختگان و سالمندانی که دوره بازنشستگی را پشت سر می گذارند و روزگاری مایه فخر و مباهات کشور بودند، تجلیل می کند.

وی افزود: تکریم و احترام بازنشستگان و سالمندان جزء آداب و رفتار نهادینه در فرهنگ غنی مردم ایران است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خاطر نشان کرد: در حال حاضر در صندوق بازنشستگی کشوری با چندین مسأله مواجه هستیم که یکی از آن‌ها اصل صندوق ها است که در بحث های انتخاباتی و پس از آن در مجلس جزء 4-5 موضوع اصلی مورد بحث مهم کشور است.

اسلامیان ادامه داد: برای حل مشکلات و مسائل صندوق بازنشستگی کشوری با کمک مشاوران بین المللی یک واکاوی دقیق و برخورد علمی انجام دادیم و امیدواریم با پذیرش واقعیت ها بتوانیم مشکلات این حوزه را حل کنیم.

وی تصریح کرد: حقوق بازنشستگان در سال جدید 18.5 درصد افزایش یافته است و اگر چه این میزان کمبودهای پیشین را جبران نمی کند، اما به تدریج کمبودهای صندوق در سال های آینده جبران می‌شود.

وام 4 میلیون تومانی به بازنشستگان بیشتری تعلق می‌گیرد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش وام 4 میلیون تومانی ویژه بازنشستگان عضو صندوق بازنشستگی خبر داد و گفت: در سال جاری تعداد 300 هزار وام 4 میلیون تومانی به بازنشستگان متقاضی اعطا می شود.

وی افزود: وام ها با انجام قرعه کشی و بر اساس تقاضای بازنشستگان و همچنین تعداد آن‌ها در شهرهای مختلف به متقاضیان اختصاص می‌یابد.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به راه اندازی خانه های امید به منظور تکریم و گرامیداشت بازنشستگان گفت: در حال حاضر 12 خانه امید در دست ساخت است و همچنین خانه‌های امید در شهرهایی مانند جیرفت، گچساران، محلات، ملایر و اردکان راه اندازی شده و در حال فعالیت هستند.

اسلامیان ادامه داد: در مبحث واگذاری خودرو به بازنشستگان، هلدینگ مالی صندوق بازنشستگی کشوری با ایران خودرو قراردادی منعقد کرده است و بر اساس آن تسهیلات 17.5 میلیون تومانی در اختیار بازنشستگان قرار می گیرد، این تسهیلات با توجه به مدت بازگرداندن آن ها که در بازه زمانی 36 ماهه با بهره 10 درصدی و در بازه 48 ماهه با بهره 12 درصدی به بازنشستگان اعطا می شود.

وی افزود: برای خودروهای لیزینگی ما تعداد 1000 خودرو را به عنوان سهمیه در اختیار داریم، اما تعداد ثبت نام کنندگان بیش از 40 هزار نفر است و در تلاشیم تعداد خودروها را طی مراحل بعدی افزایش دهیم. قرعه کشی واگذاری خودروهای لیزینگی تا اواسط مهر توسط بازنشستگان منتخب نهایی شده و نتیجه آن اعلام خواهد شد.

اسلامیان گفت: صندوق بازنشستگی کشوری مبلغ 1200 میلیارد تومان در قالب وام قرض‌الحسنه به تمام بازنشستگان کشور اختصاص داده است و این تسهیلات در قالب وام 4 میلیون تومانی به آن‌ها اعطا خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر 2 چالش اصلی متوجه صندوق بازنشستگی کشوری است؛ از طرفی تورم بالا در سال‌های اخیر کاهش قدرت خرید بازنشستگان را در پی داشته و مسأله دیگر موضوع تبعیض در پرداخت حقوق بازنشستگان است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: حقوق حداقلی برخی از بازنشستگان هم با تاخیر به حسابشان واریز می شود، این در حالی است که آن ها حقوقی با مبالغ قابل توجه دریافت می کنند.

نفت ریشه اصلی مشکلات صندوق بازنشستگی کشوری است

وی تاکید کرد: ریشه اصلی مشکلات صندوق بازنشستگی نفت است و درآمد نفتی بی تدبیری و مشکلات بسیاری را به دنبال دارد، اما برخی افراد بدون آن که صاحب تخصص باشند، با اظهار نظر شخصی خود تنها بار مشکلات صندوق بازنشستگی کشوری را افزایش می دهند. هم اکنون چالش مربوط به نفت در حال حل و فصل است و امیدواریم پس از آن معضلات و مشکلات صندوق نیز برطرف شود.

اسلامیان با اظهار تأسف از وضعیت معیشتی بازنشستگان گفت: بازنشستگان توقع زیادی ندارند و تنها می خواهند که درآمد حداقلی‌شان به موقع پرداخت شود و به زندگی عادی و معمولی خود ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه در سال 92 مبلغ 2 میلیون تومان وام به بازنشستگان پرداخت می‌شد و تنها به 40 هزار نفر در سراسر کشور این وام ارائه شد، افزود: مبلغ وام اعطایی به بازنشستگان طی 3 سال گذشته و در 3 مرحله افزایش پیدا کرد و در سال جاری بودجه مربوط به این وام به یک هزار و 200 میلیارد تومان رسید.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اعلام تامین نشدن بودجه بیمه تکمیلی بازنشستگان از سوی مجلس گفت: علی رغم اینکه قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان به امضا رسید و نهایی شد، اما اعتبار لازم برای آن از سوی مجلس تایید نشد و این امر مستلزم توجه بیشتر نمایندگان مجلس است.





منبع : همدان نیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار