وضعیت نامناسب جمع‌آوری زباله در سطح کلان‌شهر کرج به‌ویژه در مناطق ۶ و ۷ مسئله‌ای بود که در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد.
کد خبر: ۴۹۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ 13 September 2017
به گزارش تابناک : مهدی حاج قاسمی در جلسه علنی شورای شهر کرج که صبح چهارشنبه برگزار شد، در خصوص لایحه دوفوریتی اصلاح ردیف بودجه خرید قیر، تجهیزات، ملزومات و به‌کارگیری پیمانکاران لازم در خصوص کارخانه آسفالت کرج، اظهار کرد: طی سنوات گذشته خرید زیادی در خصوص وسایل و اقلام بتنی توسط شهرداری صورت گرفته است، شهرداری باید در برخی حوزه‌ها مدیریت هزینه را مدنظر داشته و برنامه لازم در رابطه با احداث کارخانه بتن را ارائه دهد.

عضو شورای شهر کرج با اشاره به لایحه دوفوریتی مبنی بر اصلاح ردیف بودجه سال جاری شهرداری کرج، ادامه داد: در لایحه مذکور؛ پروژه خرید قیر، مصالح و تجهیزات به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان بیان شد تا با توسعه موارد یادشده در این لایحه از این امر برای خرید، تولید و پخش آسفالت و واگذاری آن به سازمان عمران موافقت شود.

عباس زارع یکی دیگر از اعضای شورای شهر کرج با اشاره به لایحه دوفوریتی یادشده، گفت: بایستی هزینه تولید هر تن آسفالت ارائه شود، لذا از اعضای شورای شهر درخواست دارم رأی موافق خود در رابطه با این لایحه را اعلام کنند.

در ادامه؛ مهدی حاجی قاسمی تأکید کرد: کارخانه آسفالت کرج از کیفیت خوبی برخوردار است، باید خرید انحصاری آسفالت از این کارخانه مدنظر قرارگرفته و نظارت بر پخش و توزیع آسفالت تولیدی موردتوجه جدی قرار گیرد، بودجه مطرح‌شده در لایحه برای تأمین پروژه‌ها تا پایان سال کفایت می‌کند.

در حالی مطالعه بافت‌های فرسوده کرج انجام‌شده است، که متأسفانه دفاتر نوسازی بافت‌های فرسوده راه‌اندازی نشده استاحد رسولی دیگر عضو شورای شهر کرج با تأکید بر اینکه کارخانه آسفالت استان اصفهان از شرایط مطلوبی برخوردار است اما متأسفانه مشکلات عدیده‌ای در این خصوص در کرج وجود دارد، ادامه داد: سازمان عمران نقش کلیدی در شهر کرج ایفا می‌کند.

احمدرضا خلوصی رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضای های شهری شهرداری کرج که در این جلسه حضور داشت، پیرو لایحه دوفوریتی یادشده، تأکید کرد: کارخانه قیر برگ خرید مهمی برای شهرداری کرج است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به شرایط درآمدی؛ رقم یادشده در خصوص توسعه فعالیت‌های مطرح‌شده در رابطه با کارخانه قیر کافی است.

اما در بخش دیگری از جلسه رسولی بابیان اینکه باید دید نقش سازمان عمران در مدیریت هماهنگ درون‌شهری چیست، اعلام کرد: متأسفانه این امر در کرج جا نیفتاده است.

عضو شورای شهر کرج گفت: در حالی امروزه از مدیریت هماهنگ درون‌شهری نام‌برده می‌شود که هماهنگی بین مدیریت درون‌شهری با سایر سازمان‌ها در کرج وجود ندارد.

حاج قاسمی نیز با اشاره به مسئله مهم بافت‌های فرسوده که کرج با آن دست‌به‌گریبان است، بیان کرد: علی‌رغم اینکه دو بار مطالعه در خصوص بافت‌های فرسوده کرج انجام‌شده اما متأسفانه دفاتر نوسازی بافت‌های فرسوده راه‌اندازی نشده است.

لزوم توجه به ساماندهی سرویس مدارس

عباس زارع نیز در ادامه با اشاره به فرارسیدن سال تحصیلی جدید و ضرورت توجه به مسئله سرویس ایاب‌وذهاب مدارس، گفت: در حال حاضر این امر به سازمان همیاری‌های شهرداری کرج واگذارشده است.

همچنین وی با اشاره به اینکه در خصوص بحث بیمه تکمیلی؛ هرماهه بخش قابل‌توجهی از حقوق کارکنان شهرداری کسر اما شرکت بیمه طرف قرارداد کار را رها کرده است، افزود: ارائه خدمات در این راستا به کارکنان با سهل‌انگاری همراه است لذا باید تکلیف این شرکت موردبررسی قرار گیرد.

محمد نبیونی رئیس شورای شهر کرج با تأکید بر اینکه بحث بیمه تکمیلی کارکنان شهرداری کرج باید هر چه سریع‌تر موردتوجه جدی قرار گیرد، تصریح کرد: بایستی دغدغه خاطر این افراد در خصوص بیمه تکمیلی برطرف شود.

نبیونی در بخش دیگری با اشاره به نکاتی در خصوص مسائل شهری، افزود: وضعیت جمع‌آوری زباله در سطح شهر مناسب نبوده که این مهم به‌ویژه در مناطق ۶ و ۷ به واضحی رؤیت می‌شود.

لایحه دوفوریتی اصلاح ردیف بودجه خرید قیر، تجهیزات، ملزومات و به‌کارگیری پیمانکاران لازم در خصوص کارخانه آسفالت کرج به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید.






منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار