پیش بینی تمهیدات لازم در زمینه اسکان ، تردد و امکانات خدماتی به زائران در کربلای معلی ،همراهی تیم های امداد و نجات و هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه های اجرایی برای این شور مردمی از جمله مباحث مطروحه دراین نشست بود.
کد خبر: ۴۹۳۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 13 September 2017
به گزارش تابناک : معاون سیاسی اجتماعی و فرهنگی استاندار البرز روز سه شنبه دراین نشست گفت: تاکنون چندین جلسه هماهنگی برای برگزاری ایین مهم و مقدس اربعین حسینی با حضور دستگاه های اجرایی این استان برگزار شده است .
فتح الله حقیقی افزود: ستادهای فرعی در شهرستانها تشکیل شده امسال هم مانند سال گذشته خیرین همراهی همیشگی خود را داشته اند تا مکانهای مورد نظر از سوی ستاد اربعین برای دایر کردن موکب درنظر گرفته شود .
وی ادامه داد: براساس ارزیابی های سالهای گذ شته مسنجم تر عمل خواهیم کرد و بنابراعلام سازمان حج و زیارت870 نفر تاکنون ثبت نام شده اند که با شروع اطلاع رسانی پیش بینی زائر بیشتری را خواهیم داشت .
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز اضافه کرد: امسال با هدف پذیرایی و برگزاری این مراسم مذهبی از مدتها قبل با هماهنگی دستگاه های اجرایی آماده شده ایم .
سلیمان شکری افزود: امسال هم یک مقداری کار باید زودتر شروع شود تا با استقرار امکانات در کشور عراق بتوانیم خدمات دهی بهتری داشته باشیم .
وی ادامه داد: 35 هزار نفر در استان البرز زائر برای کربلای معلی خواهیم داشت که تفکیک شهرستانی شده و سهمیه هر شهرستان دراین استان برای خدمات دهی بهتر مشخص شده است .
شکری گفت: امکانات مورد نیاز موکب براورد شده وسهمیه به شهرستانها ابلاغ شده و 17 هزار نفر در بخش طبخ در کربلا و نجف فعالیت خواهند داشت که تمهیدات لازم پیش بینی شده است .
معاون خدمات شهر شهرداری کرج نیز ادامه داد: برنامه های ویژه ای در دوبخش برون و درون مرکز استان البرز پیش بینی شده است .
حسن مدیر روستا افزود: لایحه 400میلیون تومانی آماده کرده ایم و 240 خادم در قالب پارکبان برای تنظیف کربلا فعالیت خواهند داشت .
وی گفت: اعزام دستگاه های اتوبوس ،کامیون و وسایط نقلیه سنگین و خدماتی از دیگر تمهیدات پیش بینی شده است ضمن اینکه برنامه های مذهبی ویژه ای نیز در داخل شهر با نصب بنر و برگزاری مراسم نوحه خوانی خواهیم داشت .





منبع : ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار