رییس سازمان زندان‌ها در دیدار با استاندار البرز گفت: حل مشکلات زندان‌های البرز در گرو همکاری نهادهای قضایی و اجرایی استان است.
کد خبر: ۴۹۳۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸ 13 September 2017

به گزارش تابناک : جهانگیر در ادامه سفر به استان البرز، با حضور در محل استانداری، ضمن دیدار با طهائی به بررسی وضعیت زندان‌های البرز پرداخت.

جهانگیر با ارائه برخی آمارها در خصوص زندانیان استان البرز، گفت: وضعیت جمعیت کیفری این استان تا حدودی با میانگین کشوری برابر است.

وی افزود: در بخشی از شاخص‌ها استان البرز وضعیت قضایی خوبی دارد که نشان دهنده اهتمام خوب نهادهای قضایی و اجرایی استان است.

رئیس سازمان زندان‌ها بیان داشت: برای حل مشکل فضای استاندارد زندان‌های البرز ۷ طرح در دست بررسی و اقدام است که طبق برآوردهای اولیه برای اجرای آنها به اعتباری بالغ بر ۱۴۲میلیارد تومان نیاز است.

جهانگیر ادامه داد: با بهره برداری کامل از ندامتگاه فشافویه زندانیان تهرانی که در این استان هستند را منتقل خواهیم کرد تا بخشی از مشکلات استان مرتفع شود.

مشاور رییس دستگاه قضا گفت: هر چند ساخت زندان یک ارزش نبوده و نیست، اما واقعیت های اجتماعی این مساله را به یک ضرورت تبدیل کرده و امیدواریم با ساخت زندان‌های جدید با استاندارد بالا، ضمن انتقال زندان های قدیمی از سطح شهر فضای مناسب برای اجرای طرح های اصلاحی و تربیتی ایجاد کنیم.

جهانگیر با اشاره به مشکلات بودجه‌ای گفت: هر چند در سال های اخیر بودجه خوراک و پوشاک زندانیان و همچنین بهداشت و درمان رشد داشته اما به دلیل پایه ریزی غیر علمی در سال های گذشته هنوز تا رقم قابل قبول فاصله داریم.

رئیس سازمان زندان ها همچنین بر ضرورت حمایت دولت از ساخت زندان های جدید تاکید کرد و گفت: برای انتقال زندان ها از داخل شهرها و ایجاد اماکن جدید نیازمند بودجه هستیم.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه با اشاره به نوپا بودن استان البرز گفت: حل مشکلات موجود به ویژه در بخش زندان ها در گرو تعامل دستگاه های قضایی و اجرایی است که با تشکیل کار گروه نسبت به این موضوع اقدام خواهیم کرد.

جهانگیر در بخش پایانی سخنان خود ابراز امیدواری کرد که مشکلات استان البرز به ویژه شهر کرج با وجود مردم شریف و شهید پرور به زودی مرتفع شود.

در ادامه این نشست استاندار البرز به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت استان البرز پرداخت.

طهائی با ارائه برخی آمارها در شاخص های مختلف گفت: استان البرز مستعد رشد و شکوفایی و بالندگی است و برای این مهم باید تمامی نهادها در سطح کلان کمک کنند.

در ابتدای این دیدار فاضلیان رئیس کل دادگستری البرز به ارائه گزارشی از وضعیت قضایی استان پرداخت.






منبع : ایلنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار