معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به تعداد بازماندگان تحصیلی استان یزد گفت: عمده بازماندگان تحصیل استان یزد اتباع هستند.
کد خبر: ۴۹۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ 16 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»محمد حسن رادمنش، معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد گفت: یکی از معاونت های آموزش و پرورش  استان در زمینه آموزش ابتدایی است که دوره های پیش دبستانی و دوره اول و دوم ابتدایی و عشایر و اتباع را در بر می گیرد و کل تکنولوژی ، نظارت آموزشی و فعالیت های دانش آموزان را در سه دوره کنترل می کند.

 

وی افزود: ما در استان 424 مرکز پیش دبستانی و 17 هزار نونهال داریم که سال تحصیلی جدید میزبان آنها هستیم و خانواده ها نیز توجه داشته باشند که تنها منبع رسمی ثبت نام سیستم ثنا است که در مرامز پیش دبستانی مورد تایید آموزش و پرورش انجام می شود.

 

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: ما در مسیر حذف کتاب در پیش دبستانی و گسترش سیستم فعال در آموزش پیش دبستانی هستیم و حروف الفبا، زبان انگلیسی، رباتیک را به صورت جدی ممنوع کرده ایم تا تعلیم و تربیت با سلامت انجام شود.

 

رادمنش تصریح کرد: ما 760 مدرسه روستایی و شهری در دبستان داریم که تمام نیروهای این مدارس تامین شده و هیچ نگرانی در قالب نیروی انسانی نداریم.

 

وی ادامه داد: تعداد 316 مدرسه پسرانه و 304 مدرسه دخترانه و 134 مدرسه مختلط داریم که با توجه به رشد 20 درصدی نونهالان ما برنامه ریزی داشته ایم.

 

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: در سال 94-95 تعداد 114 هزار دانش آموز، در سال 95 – 96 تعداد 123 هزار دانش آموز و  در سال جاری نیز تاکنون 130 هزار نونهال ثبت نام شده اند که نشان از افزایش جمعیت دانش آموزان داریم.

 

رادمنش گفت: در استان 32 مدرسه در استان خاص اتباع داریم که کل دانش آموز13 هزار نفر است و حدود هفت درصد دانش آموزان ما اتباع هستند و در دوره ابتدایی سال آینده 11 هزار و 500 دانش اموزان اتباع داریم که امسال 13 هزار نفر ابتدایی و 15 هزار نفر در سه دوره داریم.

 

وی گفت: تعداد بازمانده از تحصیل در سال گذشته 771 نفر است که 232 نفر حقیقی هستند که بخش عمده آن اتباع بودند.

 

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد در پایان گفت: ما اصلا کمبود کلاس نداریم که با حمایت خیرین و مسئولان آموزش و پرورش این کمبودها را جبران می کنیم.

شبستان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار