رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان گفت: 20 دبستان ابتدایی حاشیه راه‌های استان در آستانه سال تحصیلی جدید ایمن‌سازی شد.
کد خبر: ۴۹۴۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹ 16 September 2017
به گزارش تابناک سمنان، محسن لشکری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه این مدارس در حاشیه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی قرار دارند، افزود: ایمن‌سازی در 2 بخش آموزش و ایمن‌سازی فیزیکی مدارس انجام شد.

وی با اشاره به اینکه 60 مدرسه استان سمنان در حاشیه راه‌های استان قرار دارند که 6 هزار دانش‌آموز در آنها تحصیل می‌کنند، گفت: با تخصیص اعتبارات به صورت شناور، 20 مدرسه به صورت نوبتی در برنامه ایمن‌سازی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه طرح ایمن‌سازی مدارس با همکاری آموزش و پرورش و پلیس راه استان سمنان انجام شده است، یادآور شد: ایمن‌سازی فیزیکی بیشتر در محوطه مقابل مدارس انجام می‌شود که شامل عملیات خط کشی خیابان مقابل مدارس برای تردد دانش‌آموزان، اجرای خطوط عرضی لرزاننده، خط نوشته‌های افقی و عمودی شابلونی در کف خیابان، نصب تابلوهای هشدار تردد و محدودیت سرعت و نصب انواع سرعت‌گیر است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان گفت: در بخش آموزش نیز با همکاری آموزش و پرورش و پلیس راه، کارشناسانی در مدارس حضور می‌یابند و ضمن ارایه آموزش‌های متناسب با شرایط این مدارس، تعیین و آموزش گذربان از بین دانش‌آموزان ویژه برای این مدارس را در برنامه قرار می‌دهند.

لشکری گفت: اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان در بخش آموزش، ارایه راهنمایی و هشدارهای لازم از طریق یک گروه نمایشی را در دستور قرار داده تا با فرهنگسازی و تاثیرگذاری بیشتر همراه باشد.

وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان به ویژه کودکان دبستانی آسیب پذیرترین قشر حاشیه راه های اصلی و فرعی هستند که نیاز به توجه ویژه دارند، گفت: طرح ایمن‌سازی سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها از سال 1384 اجرایی می شود، در حالی که پیش از اجرای این طرح، 10 سانحه رانندگی برای دانش‌آموزان مدارس راه در استان سمنان رخ داده بود، از زمان اجرای طرح ایمن‌سازی، حتی یک سانحه جرحی برای دانش‌آموزان این مدارس گزارش نشده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان با اشاره به عبور 600 کیلومتر از مسیر اصلی تهران- مشهد از این استان، گفت: اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه فقط مشمول مدارس حاشیه این جاده اصلی نمی‌شود و تمام مدارس در حاشیه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی که زیر پوشش وزارت راه و شهرسازی است را شامل می‌شود.

در استان سمنان بیش از هشت هزار و 600 کیلومتر آزادراه، بزرگراه و مسیر اصلی، فرعی و روستایی وجود دارد و در زمان عادی بین 300 تا 400 وسیله نقلیه در ساعت و در دوره اوج سفرها تا یکهزار و 400 دستگاه وسیله نقلیه از جاده‌های استان عبور می‌کند.
استان سمنان 118 هزار دانش آموز در حدود 800 واحد آموزشی دارد.
منبع: ايرنا
برچسب ها: راه ، مدارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار