بی شک این دوئل از سرگرفته شده،این تخریب وتضعیف ها ،این وحدت شکنی وانشقاق تنها یک کشته بزرگ دارد وآن هم منافع مردم استان ایلام است .
کد خبر: ۴۹۵۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶ 17 September 2017

تابناک ایلام علی اصغراسدی ::این روزها فضای مجازی ایلام،متاثر ازتغییرات مدیریت ارشد استان ،ملتهب و حتی بهتر است بگوییم به سمت بی اخلاقی وبد اخلاقی پیش می رود.

ماجرا از آن جا شروع شد که موضوع تغییر استاندار ایلام ،آنهم براساس یک فرآیند قانونی بر سرزبانها افتاد . جمعی از نخبگان و فعالین سیاسی و فعالین فضای مجازی برآن شدند تا از طریق تشکیل کمپین ها وانتشار مطالب حمایتی از استاندار فعلی ،ابقای وی را بر مسند استانداری ایلام از دولت مطالبه نمایند.

تا اینجای کار هیچ گونه مشکلی مشهود نیست ،به هرحال مطالبه ،انتقاد و گفتمان سازی ،بخش مهم ،برجسته وجدایی ناپذیر یک نظام مردمسالار است . این حرکات برآمده از فضای باز سیاسی کشور ،بیانگر ارتباط دوسویه مردم ومسئولین وتبیین کننده نقش مردم در فرآیند سیاسی و مدیریت اجرایی کشور است .

اما موضوع به اینجا ختم نشد ، معرفی برخی گزینه های بعنوان جایگزین استاندار فعلی ایلام ،بر شدت و  حدت حمایت ها افزود ، مطالبه گری از مبادی صحیح و روشهای منطقی رنگ باخت و به سمت اتهام زنی بر علیه چهره های برجسته سیاسی ،اجرایی و مفاخر سیاسی ، مدیریتی استان ، تغییر مسیر داد. وحدت ویکپارچگی جریانی که بسیاری از موفقیت های سیاسی را می توان مدیون فعالیت آنان بود ،کم کم جای خود را به انشقاق و دو دستگی و حتی رویارویی داد.

متاسفانه برخی از برجستگان قلم وسیاست استان با یک تقسیم بندی ناصحیح ووحدت شکن موضوع را به شکافهای قومی وقبیله ای تسری وبا برجسته سازی شکافها و اختلافات ،پا را فراتر گذاشته واختلافات را به مرز بندی شمال وجنوب استان کشانیدند ودر فضایی احساسی و هیجانی ،بسیاری از چهره ها ومفاخر علمی وسیاسی استان رابه مذبح کشانیده وآنان را در پای تعصبات غیر منطقی خود ذبح نمودند.

فراموش نکنیم که همین دوروز گذشته بود که یکی از فعالین سیاسی استان همجوارمان کرمانشاه ،در یادداشتی وحدت ویکپارچگی جریانات مختلف سیاسی از اصول تا اصلاح را در بزنگاههای حساس نظیر کسب جایگاه ومصادر ارشد مدیریت کشوری را به همفکران خود طعنه زده و با برشماری برخی از اقدامات وحدت شکن و تخریب کننده هم استانهایشان ،آنانرا به الگوگیری از نخبگان وسیاسیون ومتنفذین استان کوچک ایلام توصیه نمود.

مگر غیر از این است که استان کوچک وپانصد هزارنفری ایلام در طول سالهای اخیر آنچنان در صدور نخبگان و مدیران توانمند افتخار آفرینی نموده است که حسادت بسیاری از سیاسیون استانهای بزرگ کشور را برانگیخته وبا کسب مصادر مدیریتی در سطح ملی و سایر استانها همه را انگشت به دهان کرده است ؟ مگر این پیشرفت و تعالی بجز با جهد وتلاش فرزندان این مرز وبوم ومهمتراز همه وحدت ،همدلی و حمایت سیاسیون چپ وراست استان از آنان دست یافتنی است ؟ چرا باید با تحلیل های نادرست ،وتخریب وتضعیف مفاخر این استان ،این شیرینی وافتخار بزرک را به دستان خودمان به تلخی مبدل کنیم؟

متاسفانه این روز ها تا گوشی تلفن همراه خود را باز کرده وبه کانالهای وگروههای پرتعداد تلگرامی سرک می کشیم ،با انبوهی از دوئل های نوشتاری مواجهه می شویم که انگار که جنگ سرد بزرگی در میان شمال وجنوب استان در گرفته و قلم بدستان شمال ،نخبگان و مدیران و افتخارآفرینان هم استانی امان در جنوب استان را آماج بدترین جملات واهانتها وتخریبها قرار داده و از سویی صاحب قلمهای آن دیار نیز در اقدامی مشابه برعلیه مفاخر علمی وسیاسی ساکن شمال قلم فرسایی می کنند . غافل از اینکه کشته های هر دو سو فرزندان و افتخارآفرینان استان ایلام هستند و به مصداق همان " تف سربالا" عمل می کنند.

بی شک این دوئل از سرگرفته شده،این تخریب وتضعیف ها ،این وحدت شکنی وانشقاق تنها یک کشته بزرگ دارد وآن هم منافع مردم استان ایلام است .اگر استان ایلام به واسطه نخبگانش افتخار آفرینی کند ،این غرور وافتخار برای همه ایلام است . خواه این نخبه "عادل آذر" یا "علی محمد احمدی "باشد ،"فریدون همتی" یا "جلال میرزایی" ،خواه "حجت اسماعیلی" باشد یا "داریوش قنبری" .جنوب وشمال هم نمی شناسد ،شیروان چرداول وایوان یا آبدانان دهلران ویا هر نقطه ای فرقی ندارد ،مهم ایلام وایلامی است . اگر هم دردی باشد "درد" را از هر سو که بخوانی" درد" است و همه ما ایلامی ها از شمال وجنوب مثل هم احساسش می کنیم .

بنابراین لازم است تا دیر نشده به خود آییم و منافع کلان استان را فدای تعصبات بی جا و تقسیمات ناصحیح شمال وجنوب نکنیم . یقینا با وجود "آذرها "و "همتی "هاست که ایلام توانسته است ،سری در میان سرها داشته باشد . با وجود این سرهای بلند استان است که ایلام وایلامی ،سربلندانه در راس هرم مدیریت استانها جایی گرفته است . بیاییدقدر همدیگر را بدانیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار