معاون سازمان برنامه و بودجه از اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال روستایی و عشایری، خبر داد.
کد خبر: ۴۹۵۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 17 September 2017
به گزارش تابناک تهران، "حمید پورمحمدی" در مراسم آغاز اجرای دو برنامه ایجاد اشتغال، برنامه فراگیر اشتغال 96 و همچنین ایجاد اشتغال روستایی و عشایری که در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد گفت: 10 هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال روستایی و عشایری در نظرگرفته شده است که 5 هزار میلیارد آن از منابع صندوق توسعه ملی با نرخ سود صفر و 5 هزار میلیارد تومان از طریق سیستم بانکی با نرخ 18 درصد تامین خواهد شد در مجموع نرخ سود میانگین 9 درصد خواهد بود اما از آنجا که در قانون مجلس نرخ سود تعیین شده برای این طرح 6 درصد می‌باشد سازمان برنماه و بودجه تلاش می‌کند متوسط نرخ تسهیلات را با 3 درصد تخفیف به همان شش درصد برساند.

وی گفت: 50 درصد از منابع این طرح براساس طرح های ملی در استان ها توزیع می‌شود و 50 درصد دیگر معادل 5 هزار میلیارد تومان براساس شرایط رقابتی در اختیار استانها قرار خواهد گرفت.

معاون سازمان برنامه و بودجه گفت:‌ در این طرح بانک های کشاورزی، پست‌بانک، صندوق کارآفرینی امید و صندوق حمایت از بخش کشاورزی و آورده‌ای به میزان آورده صندوق توسعه ملی در این طرح تزریق خواهند کرد.

به گفته پورمحمدی دوره باز رپرداخت این تسهیلات شش ساله با یک سال تنفس و با نرخ سود 6 درصد خواهد بود.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از تورم و بلوکه نشدن منابع تزریق منابع به صورت مرحله‌ای صورت خواهد گرفت و سازمان برنامه و بودجه به صورت دوره‌ای از این فرآیند گزارش‌گیری خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار