تغییر و تحول در میان مسئولان امری بدیهی است اما مدیرانی در ذهن مردم ماندگار شده اند که خالصانه در مسیر خدمت به مردم و رفع مشکلات آنها همت کرده اند.
کد خبر: ۴۹۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ 17 September 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از مهر عبدالمحمدزاهدی، استاندار جدید قزوین در نخستین گفتگویش پس از انتصاب به عنوان استاندار قزوین، با یکی از رسانه های قزوین، با اشاره به اینکه از شرایط استان قزوین شناخت دارم، گفته است: «در چند روز اخیر شرایط استان قزوین را مطالعه کرده‌ام و به هرحال با یک شناخت نسبی وارد این استان خواهم شد».

وی در این گفتگو تأکید دارد: «من یک آدم سیاسی هستم و با همه احزاب، تشکل‌ها و سازمانهای مردم نهاد رابطه خوبی دارم و با همه کار خواهیم کرد».

البته ایشان این را نگفته اند که در برابر عموم مردم چه موضعی دارند و با مردم چگونه کار می کنند؟ شاید هم اگر خبرنگار این رسانه  در این رابطه سوال روشنی داشت، به جواب مناسبی در این مورد می رسید.

در طول تاریخ، بویژه دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تنها چهره هایی در نظر مردم ماندگار شدند که بدون وابستگی به احزاب و گروه ها و حتی علیرغم وابستگی های سیاسی، به دلیل مردمی بودن و در نظر داشتن منافع مردم، به نوعی در اذهان عموم، ماندگار شدند.

بیان این مطلب به این معنا نیست که وابستگی سیاسی و یا فعال در حزب و یا تشکلی بودن، مغایر با مردمی بودن است، بلکه در نظر داشتن مردم در تمامی امور و تلاش در جهت رفع مشکلات و برآورده ساختن نیاز مردم، بایستی در اولویت برنامه های حکومت و حاکمان آن باشد.

اگر امروزه شاهد این مهم هستیم که بسیاری از سران حکومت و در سطح استانها و شهرستانها نیز استاندار، شهردار، فرمانداران و یا سایر مدیران، از کار برکنار، بازنشسته و یا جابجا می شوند در حالی که هیچ عکس العملی در مردم دیده نمی شود، یکی از دلایل عمده اش میتواند همین معنا، یعنی مردمی نبودنشان باشد.

در گذشته های دور و نزدیک در سطح کشور و حتی استان خودمان، کم نبودند شخصیتهایی که به هنگام رفتنشان مردم را عزادار نبودنشان کردند و امروز هم مدیرانی که امانتدار امانات مردم هستند بایستی با اتخاذ منش مردمی، برنامه ها و مواضعشان را بر اساس نیاز عموم مردم و آحاد جامعه در نظر گرفته و آنگونه عمل کنند که نبودشان ثلمه ای برای جامعه و مردم آن محسوب شود.

امامی، استاندار، جعفری، شهردار. آیت الله باریک بین، امام جمعه و بسیاری دیگر از چهره های ماندگار این استان در دستگاههای مختلف، جزو چهره هایی بودند که بدون وابستگی سیاسی، آستین ها را برای خدمت به مردم بالا زدند و هنوز هم در یاد مردم فرهیخته و آگاه استان قزوین، ماندگارند.

پس بر مدیران جدید استان فرض است که راهکار ماندگاری را بخوبی شناخته و تلاششان در جهت رضایت خداوند بزرگ و مردم باشد که رضایت آن دو، قطعا رضایت احزاب و گروهها را نیز همراه خواهد داشت، البته در صورت مردمی و برای مردم بودن آنان!

*حسن شکیب زاده: نویسنده، محقق و روزنامه نگار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار