مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه سند راهبری بقاع متبرکه استان در حال تدوین است، گفت: در این راه از تمامی کارشناسان و صاحب نظران دعوت می شود تا نظرات و ایده های خود را با این سازمان در میان بگذارند .
کد خبر: ۴۹۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸ 17 September 2017
به گزارش تابناک : حجت الاسلام صالحی که پیش از ظهر امروز در نشست خبری برنامه های این سازمان در ایام محرم  سخن می گفت افزود: ویژه برنامه بصیرت عاشورایی با مجموعه ای از اقدامات فرهنگی و خدماتی و با محوریت امامزادگان اجرایی می شود چرا که امامزادگان ملجا و پناه مردم هستند.

وی از تبدیل بقاع متبرکه به مراکز فرهنگی در چارچوب برنامه بصیرت عاشورایی خبر داد و افزود : باید نهضت عاشورا را هر سال باشکوهتر و گویاتر از گذشته به مخاطب نشان داد و افتخار داریم که زیر پرچم عاشورا بخشی ازین مسئولیت مهم را برعهده گرفته ایم.

حجت الاسلام صالحی در تشریح برخی از جزئیات ویژه برنامه بصیرت عاشورایی در استان البرز اظهار داشت : معرفی الگوهایی که در این نهضت وجود داشتنند و برای همه اقشار جامعه ملموس و قابل درکند؛ بخشی از آن خواهد بود و در بخشی دیگر برای انتقال صحیح مفاهیم عاشورا، میزبان ۳۵ مبلغ از حوزه علمیه قم برای این ایام خواهیم بود که پاسخگویی چهره به چهره به سوالات شرعی و مشاوره خانواده بخشی از دیگر وظایفی است که این مبلغین بر عهده خواهند داشت.

این مقام مسئول به برگزاری آیین با شکوه شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه محرم اشاره کرد و برنامه لبیک یا حسین در روز دوم محرم، برنامه احلی من العسل (ویژه برنامه قاسم بن الحسن (ع) )در روز ۶ محرم، برپایی نماز ظهر و عضر در روز تاسوعا و عاشورا در امامزادگان و بقاع متبرکه، برگزاری ۵ تجمع اصلی در روز ۱۲ محرم  را از دیگر عناوین برنامه های این سازمان در ایام محرم برشمرد.

وی همکاری سازمان متبوع خود را با ستاد اربعین بسیار نزدیک ارزیابی کرد و اظهار داشت : برپایی موکب استان البرز در نجف و در مسیر راهپیمایی عظیم اربعین با توزیع بیش از ۷ هزار غذا در روز و مجموع ۳۴۰ هزار  غذا و صد هزار اقلام فرهنگی در طول بیست روز از دیگر اقداماتی است که در برنامه ویژه بصیرت حسینی اجرایی خواهد شد.




منبع : قدس آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار