استاندارالبرز گفت: خشت توسعه استان البرز سه ساله بنا نهاده شده است و در این راه سند آمایش سرزمینی تهیه شد.
کد خبر: ۴۹۵۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 18 September 2017
به گزارش تابناک : سیدحمیدطهائی عصریکشنبه به ساختمان پخش صدا و سیمای مرکز البرز در جهانشهر رفت و با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری که زنده و مستقیم روی آنتن رفت،گوشه ای از مهمترین اقدامات استان البرز را طی سه سال اخیر تشریح کرد.

برای توسعه البرز سندآمایش سرزمینی تهیه شد 
طهائی با بیان اینکه بعد از ورود به استان از مقدمه،کار را شروع کردم و آن هم تدوین سندتوسعه استان بود،گفت: نیاز داشتیم که اطلاعات جامعی از استان داشته باشیم و بعد اطلاعات بدست آمده از وضعیت البرز را با سایر استانها در سطح ملی مقایسه کنیم; به استناد آماردقیق گزارش بدهیم و خواسته ها را مطرح کنیم.
وی افزود:در این رابطه نیز مطالعات طرح سندآمایش سرزمین استان را که بعد از دو سال متوقف شده بود مجدد ادامه دادیم،خاطرم هست چون پیش تر کرج، شهرستان تابع تهران بود  برای تهیه اطلاعات استان مجبور بودیم تا از تک تک اداره های کل تهران اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنیم تا طرح جامع تهیه شود.
وی با اشاره به تکمیل این سند و ارائه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بیان کرد: سندآمایش در نقشه عمومی کشور جایگاه استان البرز را از حیث سقف جذب جمعیت، تعدادواحدهای تولیدی،اجرای طرح های گردشگری و..مشخص خواهد کرد و لذا هنگام ورود، سرمایه گذاران با اطلاعات و آمار،راهنمایی خواهند شد که این استان در چه بخش هایی نیاز و ظرفیت توسعه دارد.

اقدامات اساسی استان در مدت کوتاهی انجام شد
استاندار البرز با بیان اینکه در مدت کوتاه مدیریت اقدامات زیربنایی انجام شده است،گفت: معمولا مسولان به دنبال ارائه گزارش عملکرد به مردم برای خوشحال شدن مردم از خدمت انجام شده هستند،بنده وقتی بررسی بر عملکرد این سه سال در استان البرز داشتم،کارهای سهل الوصول در مدت کوتاهی انجام شد،کارهای بزرگی هست که همت عالی و تلاش زیاد می خواهد که در سایه قانون برنامه پنجم اجرای پروژه های بزرگ ممنوع بود و اجرای آن نیز منوط به مصوبه مجلس و دولت محترم بود که تشریفات طولانی را می طلبد.

اداره های البرز  سامان گرفتند 
استاندار البرز با بیان اینکه در سه سال اخیر سازماندهی اداره ها و نهادهای مستقر در استان صورت گرفت،گفت: سه دستگاه تابع تهران بود که با پیگیری مسولان و به همت نمایندگان، سال 94 در استان به صورت مستقل تاسیس شدند.

1400 تخت بیمارستانی به کل تخت های البرز اضافه شد 
نماینده عالی دولت در استان افزود: یکی از آمارهایی که در جریان تدوین سندآمایش سرزمینی استان اطلاعات مشخصی را ارائه داد،وضعیت سطح سرانه های بهداشتی و درمانی بود. در جریان سفر سحرگاهی وزیرمحترم بهداشت و درمان به این استان و بررسی وضعیت اسف بار بیمارستانها، ایشان نیز بر محرومیت البرز در این حوزه اذعان داشتند و در مدت سه سال تعداد تخت های بیمارستانی این استان از 900 تخت به 1400 اضافه شد.در حال حاضر علاوه بر تجهیز تخت های بیمارستانی به امکانات بروز درمانی،احداث سه تخت بیمارستانی را در دستور کار داریم،در کنار آن درمانگاه ها و مراکز تخصصی درمانی نیز روز به روز با مشارکت بخش خصوصی اضافه می شود.

البرز مسیر شمال-جنوب خاورمیانه
وی در ادامه با اشاره موقعیت دسترسی راه های استان گفت: یکی از مسایل گفته می شود البرز معبر عبور 14 استان است من اضافه می کنم اینجا در مسیر شمال- جنوب خاورمیانه است.
البرز از حیث دسترسی به راه های ملی،ظرفیتی بین المللی دارد،بنابراین این مسیر تنها محل خدمت به رهگذرهانیست،همین معبر، به جهت اتصال به راه آهن،آزادراه ها و خطوط انرژی،بهترین امتیاز را برای سرمایه گذاران به همراه دارد.
وی افزود:با بسترهایی که ایجاد شده اگر امکانات مناسب فراهم شود مسافران عبوری نیز برای استان درآمدزا خواهند بود.بعنوان نمونه باغ لاله های گچسر که سالانه نزدیک به یک میلیون بازدیدکننده دارد اگر از امکانات و شرایط مناسب برخوردار شود زمینه درآمدزایی خواهد داشت و در سایه این چنین اقداماتی دیگر البرز مسیر و معبر نیست و محل عبور سیاحان،توریست ها و گردشگران خواهد بود،این به معنای اشتغالزایی و درآمدزایی استان خواهد بود.

تکمیل راه های نیمه تمام استان 
استاندارالبرز در ادامه به آخرین وضعیت اقدامات عمرانی در حوزه  راه ها نیز اشاره کرد و گفت: تکمیل پروژه آزادراه همت-شهیدخرازی بجای اتصال به مسیرامام حسین در ورودی کرج، با احداث 2 تونل به شمال کرج ختم خواهد شد که احداث این تونل ها در شرف اتمام است و بخشی از ترافیک را تعدیل خوداهد کرد.
وی افزود: علاوه بر این، کنارگذرشمالی به  همت شورای شهر و شهرداری و به همت دولت، در حال احداث است. 
طهائی بیان کرد: این مسیر45 کیلومتری به عرض 100متر، در اختیار شهرداری قرار می گیرد تا در مسیرهای آزاد،محورهای گردشگری برای خدمت رسانی به مردم پیش بینی شود.این طرح بر بام کرج،چشم انداز زیبایی خواهد داشت و درآمدهای حاصله از آن تا سالها برای استان ماندگار خواهد بود.
وی افزود: پیمانکار قول مساعد داده تا ظرف 4 سال این پروژه اتمام پیدا کند و پیش بینی می شود، ظرف سه سال نیز 17 کیلومتر از آن آماده بهره برداری قراذ گیرد.
استاندارالبرز با اشاره به تامین اعتبار احداث کنارگذرجنوبی کرج نیز گفت:به موازات این طرح،آنتن جنوبی کرج هم مسیر دیگری است که در ورودی کرج از ابتدای کنارگذرجنوبی به انبارنفت کرج متصل خواهد شد و بخش عمده ای  ترافیک ورودی استان را برطرف خواهد ساخت.
طهائی در محور دیگری از صحبت های خود در برنامه ی گفتگوی ویژه خبری در پاسخ به پرسش ارزیابی عملکرد دستگاه ها نیز اینگونه عنوان کرد که هر دستگاه در حوزه خود اول بوده است،هر کدام از سازمان ها و اداره ها بر اساس دستورالعمل ها،وظایف و بودجه ها،حداکثر تلاش خود را داشته اند و نه کار معمول که بصورت فوق العاده در قالب دستورهای ستادفرماندهی اقتصادمقاومتی اهتمام ویژه داشتند. دستگاه هایی هم بودند که در پایش ها توفیقات خوبی کسب کردند و کارهای فوق العاده ای انجام دادند.
استاندار البرز با اشاره به نامگذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد:  در سال تولید و اشتغال،این دو تکلیف مهم تنها متعلق به یک دستگاه نیست و همه باید تلاش کنند،برای راه اندازی یک واحد تولیدی نیز همه،دست به دست هم باید بدهند.
البرز منطقه علم و فناوری شد 
استاندارالبرز در ادامه با اشاره به ارتقا جایگاه علمی استان طی سه سال اخیر گفت: قرارگیری البرز در منطقه علم و فناوری کشور موجب توسعه پارک های علم و فناوری شده و با سرمایه گذاری بخش دولت و خصوصی،فرصت اشتغال جوانان در بخش های مختلف فراهم خواهد شد.
استاندار البرز همچنین سرمایه گذاری هزار میلیاردتومانی دولت در جریان سفر ریاست محترم جمهور به این استان را نیز سبب ساز توسعه هر چه بیشتر البرز خواند و افزود: 50 درصد این سرمایه گذاری ها اجرایی شده و سبب ساز تحولات خوبی برای استان خواهد بود.
احداث نخستین پارک تخصصی کشاورزی استان البرز 
طهائی تازه ترین تصمیمات استان در حوزه کشاورزی را نیز تصمیم گیری برای احداث اولین پارک تخصصی کشاورزی اعلام کرد و گفت: در آخرین جلسه،10 مرکز پژوهشی به موازات جهادکشاورزی برای راه اندازی این پارک تصمیم گیری کردند، مرکز مذکور برای گردشگران و هم مراکز علمی و فناوری حایزاهمیت خواهد بود چرا که آخرین تکنیک های نوین کشاورزی و فناوری های روز در آن معرفی خواهد شد و با توجه به سبقه قراگیری قدیمی ترین مهدکشاورزی در کرج این قرابت سبب ساز تحولات مثبتی خواهد بود.
ریالی از اعتبارات استان برنگشت
استاندار البرز در ادامه جذب صد درصدی اعتبارات پروژه های استان را نیز دیگر اهتمام مسولان برای توسعه این استان عنوان کرد و گفت: در این مدت، ریالی از اعتبارات برگشت نخورد و همه جذب شد،این اعتبارات در بخش تکمیل پروژه های عمرانی، توسعه مساجد،مصلی ها  و راه اندازی سمن ها و..بوده است.
وی افزود: در حوزه امنیت نیز اقدامات خوبی را شاهد بودیم که همگی موجب ارتقا جایگاه استان و کاهش حوادث شد.
طهائی گفت: در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مبارزه با موادمخدر، نیز جزو استانهای رتبه برتر کشور بوده ایم.
استاندارالبرز در پایان گفت: خداراشاکرم که موفق شدم برنامه های دولت را اجرا کنم،هر چند 100 درصد محقق نشد،اما کارها خوب پیش رفته است.
وی در پایان از همه همکاران،ائمه جمعه،نمایندگان،مدیران دستگاه ها،دادگستری،فرمانداران،شهرداران و...تشکر و قدردانی داشت، به ویژه از اهالی قلم و رسانه ها که در این سه سال یاور دولت بودند.






منبع : شبستان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار