مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس از برپایی دومین یادواره سرداران و ۳۸۴ شهید دانشجوی این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۹۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴ 18 September 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا: نخستین نشست ستاد دومین یادواره سرداران و ۳۸۴ شهید دانشجوی استان فارس امروز، ۲۷ شهریورماه به‌میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد.
در این نشست كه رئیس دانشگاه شیراز، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس، نمایندگان صدا و سیما، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس و غیره حضور داشتند، مباحثی پیرامون چگونگی برگزاری این یادواره مطرح شد.

اسماعیل قزلسفلی، فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی فارس در این نشست از برگزاری دومین یادواره سرداران و ۳۸۴ شهید دانشجوی این استان در اواخر آذر ماه امسال خبر داد و گفت:‌ در ۱۳ دانشگاه استان فارس ۲۹ شهید گمنام به خاك سپرده شده‌اند.

وی با تصریح اینكه برای برگزاری این یادواره كمیته‌های مختلفی ذیل این ستاد تشكیل شده‌اند، كمیته‌های فرهنگی، فضای مجازی، رسانه، روابط عمومی، نظارت و ارزیابی، نمایشگاه‌ها، پشتیبانی و غیره را از جمله این كمیته‌ها برشمرد و گفت: همچنین در راستای برپایی این یادواره شناسنامه شهدای دانشجو و تمبر یادواره نیز تهیه و چاپ خواهد شد.

قزلسفلی همچنین اهداف برگزاری این یادواره را برشمرد و گفت:‌ زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، دفاع منطقی از دستاوردهای ۸ سال دفاع مقدس، رفع شبهات موجود در راستای شهدا و شهادت و دفاع مقدس و غیره از جمله اهداف برگزاری این یادواره هستند.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی فارس، شهدای دانشجو را سرفصل مشترك تمام دیدگاه‌های فكری در دانشگاه‌ها دانست و گفت: ایجاد بستر این كار نیز بر عهده ستاد یادواره شهدای دانشجویی است.

وی در ادامه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: همزمان با این هفته سركشی از خانواده‌های شهدای دانشجو در سراسر استان با حضور رؤسای دانشگاه‌ها و مسئولان این مراكز و تشكل‌های دانشجویی انجام خواهد شد.

قزلسفلی در پایان برنامه‌های شاخص بسیج دانشجویی در رابطه با شهدا را برشمرد و افزود: برگزاری پیش یادواره‌های شهدای دانشجوی مدافع حرم، شهدای دانشجوی استان فارس در دانشگاه‌ها و یادواره شهید علی‌اكبر پیرویان به عنوان شهید دانشجوی شاخص ۹۶ و همچنین ویژه برنامه تجدید پیمان با شهدای گمنام مدفون در دانشگاه‌ها در آغاز سال تحصیلی جدید از دیگر فعالیت‌های ما جهت تكریم یاد شهداست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار