مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: 8 هزار و 600 دانش آموز در مدارس این استان برای سال تحصیلی 97-96 ساماندهی شدند.
کد خبر: ۴۹۶۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶ 18 September 2017
به گزارش تابناک : خسرو ساکی روز دوشنبه افزود: طبق روال سال های گذشته نام نویسی از دانش آموزان در سامانه سجا برای ورود به مدارس شاهد البرز همزمان با سراسر کشورآغاز شد.
وی با اشاره به اینکه پیش ثبت نام از دانش آموزان در مدارس شاهد البرز طبق جدول زمانبندی اعلام شده از سوی وزارتخانه در این استان انجام شد،اظهار کرد: پذیرش دانش آموز در مدارس شاهد دارای شرایط خاصی است که پس از کسب امتیاز لازمه ، مجوز نام نویسی نهایی برای متقاضیان در مدارس شاهد البرز صادر می شود.
وی بیان کرد: برای سال تحصیلی 97-96 در دوره ابتدایی 1295 نفر پیش ثبت نام کردند که از این تعداد 520 دانش آموز پذیرفته شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز یاد آور شد: در دوره متوسطه اول 2294 پیش ثبت نام کردند که 645 دانش آموز موفق به ثبت نام نهایی شدند و در دوره متوسطه دوم نیز 2310 نفر پیش ثبت نام کردند که 898 نفر پذیرفته شدند.
ساکی اضافه کرد: در سال تحصیلی آینده در مدارس شاهد البرز تعداد 1585 نفر در دوره متوسطه اول ، 3789 نفر در دوره متوسطه دوم و 3085 دانش آموز در دوره ابتدایی مشغول تحصیل می شوند.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز خاطرنشان کرد: مدارس شاهد استان البرز 291 کلاس دارد که مسئولیت آموزشی آن را 801 معلم با تجربه و توانمند بر عهده دارند.
ساکی گفت : به فرمان امام خمینی (ره) مدارس شاهد از سال 65 با هدف خدمات رسانی آموزشی - تربیتی به جامعه هدف در ایران اسلامی تشکیل شد تا با تدوین و اجرای برنامه های ویژه دانش آموزان تحت پوشش فرآیند تعلیم و تربیت قرار گیرند.
ساکی تصریح کرد: مدارس شاهد به دلیل برنامه ریزی و فعالیت خاص کیفی در فرآیند تعلیم و تربیت در بین مردم جایگاه ویژه ای دارد.
وی با اشاره به نقش مهم مدارس شاهد در رشد و تربیت دانش آموزان نخبه در علوم قرآنی و تحصیلی یاد آور شد: در این مدارس یک کادر تخصصی برای هدایت دانش آموزان در دو بخش فعالیت های آموزشی - تربیتی در طول یک سال تحصیلی فعالیت دارند تا بر اساس شاخص ها ، اهداف ، قوانین و ضوابط حاکم بر سیستم آموزشی وزارتخانه ای اقدامات لازم را انجام می دهند.
ساکی سطح انتظار مردم به ویژه معلمان و اولیاء از دانش آموزانی که در مدارس شاهد تحصیل می کنند را بالا دانست و اضافه کرد: نگاه ارزشی ، علمی و فرهنگی حاکم بر مدارس شاهد سبب شده تا افراد جامعه نیز در فرایند تعلیم و تربیت از دانش آموزانی که در این مدارس مشغول تحصیل هستند نسبت به سایر مدارس کشور متفاوت باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: کادر آموزشی ، تربیتی و اجرایی مدارس شاهد از بین نیروی انسانی توانمند و شناخته شده در عرصه تعلیم و تربیت فعال در مدارس استان برگزیده می شوند تا در طول سال تحصیلی نگاه تخصصی بر فرایند کیفیت آموزشی - تربیتی و همچنین اقدامات اداری - اجرایی در مدارس شاهد حاکم و تقویت شود.
ساکی بیان کرد: دانش آموزان مدارس شاهد در نوبت صبح همانند سایر مدارس کشور طبق برنامه کلاسی روزانه تحت پوشش آموزش کیفی درسی قرار گرفته و هفته ای دو روز نیز برای آنان کلاس های فوق برنامه فرهنگی - تربیتی به ویژه در حوزه علوم قرآنی برگزار می شود.
وی با اشاره به کسب رتبه های علمی - فرهنگی دانش آموزان مدارس شاهد در مسابقات استانی ، کشوری و بین المللی اظهار کرد: دانش آموزان این مدارس به دلیل برخورداری از خدمات راهنمایی و مشاوره ای دارای اهداف آموزشی - تربیتی هستند به همین دلیل در خانه و مدرسه نسبت به وظایفشان با برنامه ریزی عمل می کنند.
وی برگزاری نشست های آموزشی - تربیتی با نگاه به علم روانشناسی و علوم اسلامی با محوریت فرزند پروری و آشنایی بیشتر والدین با سبک زندگی ایرانی - اسلامی و ترویج فرهنگ علوم قرآنی در کانون خانواده و جامعه را از دیگر برنامه های تخصصی مدارس شاهد استان البرز برشمرد.
در سال تحصیلی گذشته 8 هزار و 459 دانش آموز در مدارس شاهد استان البرز تحصیل کردند.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار