میدری : با وجود اینکه مستمری بازنشستگان با قدرت خرید آنان فاصله دارد اما بودجه ای که برای تامین حقوق پرداخت می شود بار سنگینی را بر صندوق ها تحمیل می کند.
کد خبر: ۴۹۶۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶ 19 September 2017
به گزارش تابناک : حمد میدری در حاشیه نشست بین المللی پایداری بلندمدت صندوق های بازنشستگی در شرایط در حال رشد کمک های دولت را در سال 96 برای پرداخت حقوق بیش از 2 میلیون بازنشسته کشوری و لشکری 38 هزار وضع صندوق های بازنشستگی مناسب نیستمیلیارد تومان دانست و افزود: این میزان کمک دولت به صندوق ها با یارانه نقدی پیش بینی شده برای 23 میلیون خانواده برابری می کند.
وی با بیان اینکه دولت در ده سال گذشته فقط 2 درصد بودجه عمومی خود را برای کمک به صندوق ها اختصاص می داد این رقم را در سال 96 ده درصد بودجه دانست و از اینکه کمک های دولت صرف ایجاد اشتغال نمی شود ابراز تاسف کرد .
میدری با بیان اینکه دولت هنوز برای جلوگیری از بحران های احتمالی ناشی از مشکلات پیش روی صندوق ها برنامه مشخصی را تدوین نکرده است از پیشنهاداتی که در این خصوص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه داده است خبر داد و ابراز امیدواری کرد: این مشکل با هدف توسعه اقتصاد کشور هرچه زودتر حل شود .
وی با اشاره به اینکه برخی درصدد اجرای طرح بازنشستگی پیش از موعد هستند یکی از مشکلات پیش روی صندوق های بازنشستگی را همین موضوع دانست و تاکید کرد : برهمین اساس دولت همواره تلاش کرده است برخی تصمیمات غلط اجرایی نشود .






منبع : صدا و سیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار