چندین سال است که شهرداران کلان شهرها برای مراسم اربعین هزینه های زیادی می کنند که شاید برخی از این هزینه ها بودجه مشخصی در نظر گرفته نشده باشد و یا غیر قانونی باشد. بر این اساس شورای شهر پنجم نسبت به هزینه های غیر قانونی واکنش نشان داد.
کد خبر: ۴۹۶۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹ 19 September 2017
به گزارش تابناک : هزینه های غیر کارشناسی در مراسم اربعین امری بود که سالهای زیادی است در تهران انجام می شود؛ از گرفتن حق ماموریت تا ارائه کارت اعتباری به برخی هیئت ها و یا هزینه میلیاردی شهرداری در مراسم خارج از خاک ایران. 

از این رو یک جلسه ی شورای شهر به این امر اختصاص داشت و همه اعضا بدان واکنش نشان دادند. بهاره آروین  عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر که بدین منظور تشکیل شده بود گفت: باید میزان تسهیل‌گری شهرداری تهران در برگزاری اینگونه مراسم ها و ساماندهی مشارکت مردم مشخص شود. سال گذشته 5 میلیارد تومان برای برگزاری مراسم اربعین اعتبار مصوب شده بود که امسال این رقم به 10 میلیارد تومان افزایش یافته و به همین جهت باید مشخص شود که اضافه این رقم در چه بخشی مدنظر قرار دارد. بسیاری از امکانات شهرداری تهران از سال 91 که شهرداری اقدام به برگزاری مراسم های اربعین در کربلا کرده است وجود دارد که بخشی از آنها در خاک عراق دپو شده و برخی از امکانات و تجهیزات به ایران بازگردانده شده است که باید در این بخش نیز برآوردی از امکانات و تجهیزات شهرداری صورت گیرد.

 از سوی دیگر، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با اعتراض به برخی هزینه های غیر کارشناسی مراسم اربعین  گفت:آنچه در نظر شورای اسلامی پنجم شهر تهران قرار دارد این است که ما عمدتا از ظرفیت های مردمی استفاده کرده و نگذاریم این حرکت پر شور مردمی به یک حرکت دولتی تبدیل شود چرا که در این صورت به منظره سمی مهلک در راهپیمایی عظیم اربعین خواهد بود. امسال در مراسم اربعین ضمن اینکه کیفیت خدمات را ارتقاء خواهیم داد تلاش خواهیم کرد تا مردمی بودن آن را حفظ کنیم و کسانی هم که از شهرداری شرکت می کنند دیگر نباید انتظار حق مأموریت و حقوق اضافه داشته باشند.

همچنین امروز در حرکتی زهرا صدر اعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری مانع خروج چندین میلیون پول و هزینه های غیرکارشناسانه شهرداری شد. وی در  نامه کنایه آمیز  کمک ده میلیونی معاون فرهنگی شهرداری تهران را بازگرداند. در این نامه که خطاب به مجتبی عبدالهی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران  بوده است عنوان شد؛

در خصوص اختصاص و توزیع کارت اعتباری عطر سیب در میان مساجد، حسینیه ها و هیئت های مذهبی نظر به اینکه برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در طول 1400 سال پس از واقعه کربلا همواره اقدامی خودجوش و مردمی و فارغ از مداخله دستگاه های دولتی و عمومی بوده است و از سویی توزیع این قبیل مساعدت ها لازم است بر اساس شاخص ها و معیارهای عادلانه همراه باشد، ضمن تشکر تعداد 100 قطعه به ارزش یکصد میلیون ریال استرداد می گردد. امید است همه تلاش ها به تعمیق ارزش ها و باورهای اعتقادی منجر گردد.

بذل و بخشش معاون شهردار از جیب بیت المال/ پای هزینه های غیر منطقی در شهرداری قطع شد






منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار