معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت از بهره‌برداری راه‌آهن غرب کشور تا سه ماه آینده، خبر داد.
کد خبر: ۴۹۶۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶ 20 September 2017
به گزارش تابناک تهران، "جبارعلی ذاکریی"در این خصوص، گفت: ایستگاه‌های فیروزان و کرمانشاه راه‌آهن غرب آماده بهره‌برداری است و تنها قسمت باقیمانده تکمیل خطوط ایستگاهی است که حدود سه ماه به طول می‌انجامد.

وی با بیان این‌که عملیات تکمیلی این محور در حال انجام است، تصریح کرد:‌ همزمان، تحویل خطوط به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران جهت بهره‌برداری در برنامه قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به جدیدترین وضعیت راه‌آهن ارومیه- مراغه، افزود: این خط‌ آهن 82 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و  کمتر از 12 کیلومتر تا پایان عملیات ریل‌گذاری آن باقیمانده است. هم اکنون زیرسازی مسیر اصلی راه‌آهن مراغه- ارومیه با پیشرفت فیزیکی 98 درصد و مسیر مهاباد- نقده با پیشرفت فیزیکی 95درصدی مراحل پایان کار را طی می‌کند و بر اساس پیش‌بینی‌ها صوت قطار به‌زودی در شهر ارومیه به صدا می‌آید.

عضو هیأت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل با اشاره به پیشرفت فیزیکی ساخت و توسعه راه‌آهن یزد- اقلید،گفت: ساخت این راه‌آهن در دو بخش در دست اجرا قرار دارد که بخش اول قطعه یزد-مهریز و بخش دوم قطعه مهریز-اقلید است. با توجه به بندر خشک در مهریز،‌ قطعه یزد- مهریز به طول 30 کیلومتر تکمیل شده و به‌زودی افتتاح خواهد شد.

ذاکری بیان کرد: طبق برنامه، زیرسازی و ریل‌گذاری قطعه 50 کیلومتری یزد- مهریز 22 بهمن سال جاری به سر انجام خواهد رسید. البته بهره‌برداری از این قطعه احتمال دارد سال آینده انجام شود؛ چون بهره‌برداری از یک خط آهن به طول 50  کیلومتری صرفه اقتصادی ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار