مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اعلام اینکه جمعیت فعال استان ۸۰۰ هزار نفر است گفت: ۹۰ هزار نفر از این جمعیت بیکار هستند که ۵۰ درصد آنان دانش آموخته دانشگاهی اند.
کد خبر: ۴۹۷۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳ 20 September 2017
به گزارش تابناک : اسماعیل خلیلی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که امروز چهارشنبه (۲۸شهریور) در استانداری البرز برگزار شد گفت: بسیاری از سرمایه گذاری ها و کانون های ایجاد شده در استان البرز از تکنولوژی بالایی برخوردار است به همین دلیل اشتغال زیادی از آن حاصل نشده است. در واقع ما در این مدت اشتغال موجود را تثبیت کرده ایم.


این مسئول از وجود ۹۰ هزار بیکار در استان البرز خبر داد و گفت: ۳۴ هزار نفر در سامانه های کاریابی استان و فقط 6000 نفر در طرح کارورزی ثبت نام کردند.

وی در خصوص بیکاری دانش آموختگان استان البرز تصریح کرد: ۴۵ هزار نفر دانش آموخته بیکار در استان حضور دارند. سهم استان البرز برای تحقق برنامه ششم به منظور کاهش نرخ بیکاری از ۱۲.۵ درصد به ۸.۵ درصد، ایجاد ۳۳ هزار شغل خالص است.


استاندار البرز گفت: البرز  با  توجه به  تنگاهای موجود به  نقشه راهی برای  برون رفت از این مشکلات نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمد علی نجفی در  جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز که امروز چهارشنبه(۲۹شهریور) در  استانداری البرز برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی به واسطه حضور در استان البرز، گفت: پویایی اقتصاد استان البرز و کشور منوط به اجرای سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری  است.

نجفی ادامه داد: یکی از راه های بهبود شرایط اقتصادی به خصوص اشتغال استان، توجه به کارگروه های اقتصادی نظیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است.

وی با تاکید بر لزوم  بازدید میدانی از بخش های تولیدی و صنعتی استان افزود: این بازدیدها برای رفع مشکلات  بخش های اقتصادی استان ضروری است.

وی در ادامه از زحمات سید حمید طهایی استاندار سابق البرز قدردانی کرد و گفت: ما بنا نداریم امور مانند رویه سابق  پیش گرفته شود. توسعه اشتغال البرز، اولویت استان است و اولویت اشتغال به این خاطر است که این بخش در شرایط بدی قرار دارد.

نماینده عالی دولت در استان البرز با اشاره به مشکل رشد جمعیتی و مهاجرت در استان البرز گفت: با وجود تمام مشکلات باید در راستای رسیدن به جایگاه ایده آل  اشتغال و اقتصاد تلاش کنیم.  اینکه البرز در جایگاه بیست و نهم اشتغال کشور قرار دارد قابل قبول نیست.

وی حضور مدیران کل در جلساتی که با حضور استاندار برگزار می شود را الزامی دانست و گفت: هیچ بهانه ای جز جلسه با وزرا برای عدم حضور در جلسات مورد قبول واقع نخواهد شد، این امر مورد توجه مدیران بانکی نیز قرار خواهد گرفت.






منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار