کد خبر: ۴۹۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲ 21 September 2017
هفته هفتم رقابت‌هاي ليگ برتر كه روز گذشته با مصاف استقلال- ذوب‌آهن استارت خورده بود، امروز و فردا با برگزاري ساير ديدارها پيگيري مي‌شود كه...
 
هفته هفتم رقابت‌هاي ليگ برتر كه روز گذشته با مصاف استقلال- ذوب‌آهن استارت خورده بود، امروز و فردا با برگزاري ساير ديدارها پيگيري مي‌شود كه در حساس‌ترين بازي پرسپوليس قبل از ادامه رقابت‌هاي خود در ليگ قهرمانان بايد به مصاف سپاهان برود. ديداري كه مي‌تواند تكليف صدرنشيني دوباره اين تيم را روشن كند. البته به شرط آنكه يك روز بعد، دايي بتواند اين صدرنشيني را با تحميل نخستين شكست اين فصل به پارس جنوبي بوشهر حفظ كند.
 
سپاهان – پرسپوليس، ساعت 20
بعد از يك باخت غيرمنتظره، آن هم برابر تيم انتهاي جدولي، پرسپوليس حالا بايد خود را آماده رويارويي با سپاهان در اصفهان كند. ديداري حساس براي دو تيم كه مي‌تواند فرصتي براي جبران مافات باشد و برانكو آن را يك پيش‌بازي خوب براي الهلال مي‌خواند: «ابتداي هفته خوبي نداشتيم و نتيجه‌اي كه گرفتيم قابل قبول نبود، اما همانطور كه گفتم فرصتي براي غصه خوردن هم نداشتيم، چراكه در فاصله‌اي اندك، آخر هفته بايد به مصاف سپاهان برويم. ديداري حساس كه مي‌تواند يک پيش‌بازي خوب براي ديدار با الهلال باشد تا با تمام تمركز، مهياي نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان آسيا شويم.»
 
دوئل حياتي
سه امتياز اين بازي براي هر دو طرف از اهميت بالايي برخوردار است. نه فقط به اين دليل كه ديدار پرسپوليس و سپاهان طي سال‌هاي اخير با حساسيت خاصي دنبال شده، بلكه به دليل شرايط و نتايجي كه تا به اينجاي كار به دست آمده است. پرسپوليس با شكست هفته قبل برابر پيكان، فرصت بازگشت دوباره به صدر جدول را از دست داد و حالا بايد در انتظار كوچك‌ترين لغزش از ياران تارتار باشد، چراكه با از دست رفتن هر امتياز كار برانكو و تيمش براي صدرنشيني دوباره سخت‌ مي‌شود. سپاهان اما شرايطي به مراتب بدتر را تجربه مي‌كند. اين تيم هفته قبل دومين شكست اين فصل خود را تجربه كرد و با باخت 2 بر صفر مقابل فولاد نتوانست به جايگاهي بهتر از سيزدهمي دست يابد. اگرچه با وجود نتايج نه‌چندان جالب سپاهان، مديريت باشگاه همچنان از كرانچار حمايت كرده و تا پايان نيم‌فصل به او زمان داده، اما سپاهان براي فرار از بحران، نيازمند اين برد خانگي است، خصوصاً اينكه مرد كروات نيمكت زردپوشان اصفهاني به‌خوبي مي‌داند كه از دست رفتن هر امتياز تا چه اندازه مي‌تواند كار را در ادامه براي او سخت‌تر كند. نگراني‌هايي كه باعث مي‌شود تا كرانچار در پي پيروزي در دوئل امشب تيمش برابر هموطن خود روي نيمكت پرسپوليس باشد، اما اين نگراني‌ها براي برانكو نيز وجود دارد، چراكه او نيز به خوبي مي‌داند كه شكست در اصفهان قبل از نيمه‌نهايي ليگ‌قهرمانان آسيا تا چه اندازه مي‌تواند تأثير گذار باشد. مسئله‌اي كه مي‌تواند دوئل مردان كروات ليگ برتر را جذاب‌تر و حساس‌تر كند، خصوصاً كه هيچ‌يك از 12 باختي كه برانكو در ليگ برتر تجربه كرده، برابر مربيان خارجي ليگ رقم نخورده است.
 
تغييرات تاكتيكي
برانكو بعد از صعود به نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان، به دليل خستگي بازيكنانش در ديدار با پيكان ناچار به تغيير تاكتيك شد و نفراتي را در تركيب قرار داد كه تا قبل از آن فرصتي براي بازي كردن برايشان فراهم نشده بود، اما او براي بازي با سپاهان هم قصد دارد تغييراتي در تاكتيك تيمي و حتي نفرات اصلي تيمش ايجاد كند. شايد به اين دليل كه يارانش براي بازي چهارم مهر‌ماه با الهلال خسته نشوند. تمرينات پرسپوليس طي روزهاي اخير نشان مي‌دهد كه سرخپوشان در اصفهان قصد دارند از طريق بازي هوايي به حريف ضربه بزنند. خصوصاً كه سپاهان گلر مطمئني هم ندارد و طارمي و خليل‌زاده مي‌توانند در اين تاكتيك جديد نقشي مؤثر داشته باشند. علاوه بر آن، عبور از يارگيري نفر به نفر و تاکتيک‌هاي باز کردن فضا در هجده قدم در زمان ضربات ايستگاهي هم از جمله برنامه‌هايي است كه برانكو براي تيم هموطن خود تدارك ديده است. پرسپوليس در حالي اين هفته روي ارسال‌هاي بلند و سرزني مهاجمان خود كار كرده كه از زمان حضور برانكو روش بازيش پاس‌هاي کوتاه و زميني بوده و از ارسال‌هاي عمقي و پاس‌هاي كوتاه از جناحين به گل رسيده، اما حالا برنامه‌ تازه‌اي براي سپاهاني دارد كه تاكنون از 66 رويارويي‌اش با پرسپوليس تنها 17 مرتبه موفق به كسب پيروزي شده، در حالي كه سهم پرسپوليس 22برد بوده و ديگر بازي‌هاي آنها نيز با تساوي به پايان رسيده است، اما جدا از برنامه‌هاي تاكتيكي، يكي از برگ برنده‌هاي اين بازي مي‌تواند منشا باشد. بازيكن سيه‌چرده سرخپوشان كه فصل قبل در تركيب پيكان با دو گل، ‌يك پيروزي خانگي شيرين براي تيمش رقم زد و حالا اميدوار است بار ديگر نقشي پررنگ در پيروزي تيمش برابر سپاهان داشته باشد.
 
ساير بازي‌ها
علاوه بر ديدار سپاهان – پرسپوليس، تيم‌هاي سياه‌جامگان- گسترش فولاد و استقلال خوزستان- سپيدرود رشت نيز پنج‌شنبه به ميدان مي‌روند. ديگر بازي‌هاي هفته هفتم هم جمعه برگزار مي‌شود. ديدار تيم‌هاي تراكتور- پديده، پيكان- نفت، نفت آبادان – فولاد و البته مهم‌تر از همه بازي سايپا – پارس جنوبي جم كه جدال دوسرمربي پرسپوليسي است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار