قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: 900 هزار واحد مسکن مهر در کشور تحویل شده است و به‌زودی مشکل آب مسکن مهر هشتگرد نیز رفع می‌شود.
کد خبر: ۴۹۷۴۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸ 21 September 2017
به گزارش تابناک : احمد اصغری‌مهرآبادی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص افتتاح طرح‌های مسکن مهر در کشور اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت، برنامه‌ریزی کرده بودیم تا 50 هزار واحد مسکونی را افتتاح کنیم که تا امروز بالغ‌بر 35 هزار واحد مسکن مهر افتتاح شده است و مابقی نیز طی هفته آینده انجام خواهد شد.

وی گفت: از ابتدای آغاز طرح مسکن مهر تاکنون، یک میلیون و 870 هزار واحد مسکن مهر را افتتاح کرده‌ و به بهره‌برداری رسانده‌ایم و از مجموع 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکونی نیز کار ساخت یک میلیون و 965 هزار واحد به اتمام رسیده است.

*وجود 110 هزار واحد مسکونی فاقد متقاضی در کشور

قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر افزود: تعداد واحدهای فاقد متقاضی 110 هزار واحد مسکونی در کشور می‌شود و واحدهایی که پرونده‌هایشان در مراجع قضایی در دست بررسی بوده، حدود 90 هزار واحد است که کارهای ساخت آن به‌صورت جدی با دستور رئیس‌جمهوری و وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌شود.

اصغری‌مهرآبادی ادامه داد: اتمام ساخت مسکن مهر به‌منزله اتمام و بستن پروژه‌های مسکن مهر نیست و نیاز داریم تا دستگاه‌های متولی مانند وزارتخانه‌های نیرو، نفت، کشور، آموزش و پرورش، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ... کمک‌رسان تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی باشند.

وی اضافه کرد: کمک وزارتخانه‌ها و تسریع در تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر مانند آماده‌سازی معابر و محوطه‌سازی‌ها، انتقال خدمات و ... لازم است، چراکه این پروژه ملی بوده و فقط مختص یک وزارتخانه نیست.

*تأخیر در افتتاح در صورت عدم همکاری دستگا‌ه‌ها

قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان اینکه مسأله اصلی ما تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی و سپس تحویل و اسکان متقاضیان در مسکن مهر است، تصریح کرد: طبیعی است اگر دستگاه‌های خدمات‌رسان همکاری خوبی با وزارت راه و شهرسازی و شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید نداشته باشند، تأخیر در افتتاح خواهیم داشت.

اصغری‌مهرآبادی اظهار کرد: تاکنون همکاری‌ها تنگاتنگ بوده؛ اما اعلام می‌شود که منابع و اعتبارات برای تکمیل و ارائه خدمات توسط دستگاه‌ها وجود ندارد و با توجه به دستور اکید رئیس‌جمهوری، امیدواریم این خلأها رفع و با کمک حداکثری دولت، پروژه‌ها تکمیل و تحویل شود.

وی گفت: در شهرهای جدید کشور که سهم 401 هزار واحدی از مسکن مهر دارند، 180 هزار واحد مسکونی بدون خدمات زیربنایی هستند و نیاز به کمک و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی دارند.

*نیاز 2500 میلیارد تومانی مسکن مهر

قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر افزود: نزدیک به 2 هزار و 500 میلیارد تومان برای آماده‌سازی معابر، محوطه‌سازی، ایجاد دیوار حائل و راه‌های دسترسی مناسب نیاز است که با مساعدت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دولت این نیاز مهم رفع شود.

اصغری‌مهرآبادی ادامه داد: در هفته‌های گذشته، طی بازدیدی که از شهر جدید هشتگرد داشتیم، مسکن‌ مهرهایی را شاهد بودیم که ساخته و آماده تحویل بودند اما به دلیل عدم اتصال خطوط آب مستهلک شده‌اند و به‌زودی به آثار باستانی تبدیل خواهند شد.

وی اضافه کرد: نگهداری واحدهایی که ساخته شده‌اند و تحویل داده نمی‌شوند، بسیار سخت است و امیدواریم با کمک و همراهی مسؤولان، این واحدهای متقاضیانی که در انتظار هستند، را تحویل دهیم.

قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر تصریح کرد: در دولت یازدهم، حدود 900 هزار واحد مسکن مهر را تکمیل کردیم و تحویل دادیم که سالانه بیش از 220 هزار واحد در کشور می‌شود و این حجم از کار بی‌سابقه و بی‌نظیر است.

*مشکل آب مسکن مهر هشتگرد رفع می‌شود

قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر اظهار کرد: 55 درصد اسناد اعیانی را در دولت یازدهم از سازمان‌های ثبت اسناد و املاک شهرهای جدید اخذ ‌و به نام متقاضیان ثبت کردیم.

اصغری‌مهرآبادی گفت: مشکلات زیادی در شهرهای جدید کشور داشتیم اما در سال 87 در شهر پردیس جاده به دلیل عدم وجود آب توسط شهروندان مسدود می‌شد که با احداث 82 هزار واحد دیگر کار سختی برای انتقال آب پیش رو داشتیم و با رایزنی با مسؤولان وزارت نیرو و تلاش‌های انجام‌شده، کارها به‌سرعت در حال انجام است.

وی افزود: مشکل آب مسکن مهر هشتگرد نیز با رایزنی‌ها رفع شده تا متقاضیانی که انتظار تحویل گرفتن واحدهایشان هستند، به‌زودی و در اسرع وقت با تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی واحدها را تحویل بگیرند.

قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در خصوص شیوه برگشت اضافه آورده متقاضیان مسکن مهر اظهار کرد: بازگشت اضافه واریزی متقاضیان مسکن مهر در حال انجام است و به مرور مبالغ به حساب متقاضیان باز خواهد گشت.






منبع: فارس
برچسب ها: مسکن مهر ، وزیر راه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار