کارشناس هواشناسی گفت: هسته های تولید گرد و خاک در عراق و سوریه شکل گرفته است و احتمالا در برخی مناطق کردستان کیفیت هوا از استاندارد خارج خواهد شد.
کد خبر: ۴۹۷۵۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 21 September 2017
به گزارش تابناک : اصغری افزود: ساکنان آذربایجان های شرقی و غربی در طول یکی دو روز آینده به ویژه در نواحی شمالی باید منتظر پدیده رگبار و رعد و برق باشند.
وی گفت: هوای اردبیل و گیلان امروز آرام است، اما از روز شنبه باید منتظر نفوذ موج جدیدی از بارش های خفیف و پراکنده ذر این مناطق باشیم.
اصغری افزود: اهالی مازندران با کمی تاخیر در روزهای شنبه یا یکشنبه صبح باید منتظر بارندگی باشند. برای خراسان شمالی وزش باد عمده ترین پدیده خواهد بود. برای خراسان رضوی و جنوبی هم وزش باد خواهیم داشت. 
وی ادامه داد: اخباری که در شبکه های مجازی پیرامون سرد شدن زیاد از حد هوا در استانهای خراسان منتشر شده شایعه است و قرار نیست شرایط غیرمتعارفی پیش بیاد.
کارشناس هواشناسی در خصوص هوای مناطق جنوبی هم گفت: برای شمال سیستان و بلوچستان وزش باد و گرد و خاک همچنان حرف اول را می زند؛ در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق سواحل عمان هم ارتفاع موج تا دو متر خواهد رسید. هرمزگان نوسانات دمایی قابل توجهی نخواهد داشت. شرق کرمان وزش باد خواهد داشت و سواحل هرمزگان و بوشهر نسبتا آرام خواهد بود.
این کارشناس هواشناسی همچنین در توضیح شرایط ویژه ای که ممکن است در انتظار استان فارس باشد گفت: اتفاقی که ممکن است برای استان فارس بخصوص شمال آن بیفتد روند ادامه دار کاهش دماست که در ارتفاعات شمالی و شرقی این استان می تواند حتی با یخبندان همراه باشد.
وی ادامه داد: هوای جنوب خوزستان شرجی خواهد بود اما در شمال این استان افزایش ابر را خواهیم داشت. ایلام هوای آرامی خواهد داشت و در کرمانشاه خنکی هوا حداقل تا اواسط هفته آینده ادامه پیدا می کند. 
اصغری همچنین اشاره به تولید هسته های گرد و خاک در عراق و سوریه اشاره کرد و گفت : احتمالا در برخی مناطق کردستان کیفیت هوا از استاندارد خارج خواهد شد. 
اصغری افزود: در اصفهان، قم و استان مرکزی غبار صبحگاهی را خواهیم داشت. 
این کارشناس هواشناسی وضع هوای تهران را در طول هفت، هشت روز آینده پایدار پیش بینی کرد و گفت: امروز حداکثر دما در مهرآباد به سی درجه بالای صفر خواهد رسید.





منبع : صدا و سیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار