کد خبر: ۴۹۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸ 21 September 2017
 رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. 

قهرمانی سینا عسکری در مسابقات كيوكوشين كاراته كشور
سينا عسكری از شهرستان بهمئي در وزن منفي 50 كيلوگرم، مقام اول مسابقات كيوكوشين كاراته كشوری را کسب کرد.
در اين دوره از مسابقات كه به ميزباني استان تهران و با حضور24  استان و 600  شركت كننده از نقاط مختلف كشور برگزار شد، تيم شهرستان بهمئي با حضور 4 نفر، تنها با كسب يك مدال طلاي سينا عسكري در وزن منفي 50 كيلوگرم،به مقام تيمي دست نيافت.
عزيز الله كريم نژاد مربي و رئيس هيئت كيوكوشين كاراته شهرستان بهمئي هم علت حذف 2 نفر از مدال آوران شهرستان بهمئي در مسابقات كشوري را نا داوري هاي مكرر ذكر كرد و ابراز اميدواري كرد كه در مسابقات آينده با آمادگي بهتر و بيشتر در عرصه ملي و بين المللي خواهند درخشيد.
گفتني است تيم كيوكوشين كاراته شهرستان بهمئي ، حود را براي شركت در مسابقات قهرمان قهرمانان كشور، كه  در بهمن ماه 1396 در يكي از استان هاي كشور برگزار خواهد شد آماده خواهد كرد.

آمادگی کامل پلیس انتظامی استان برای تامین نظم و امنیت در ایام عزاداری ماه محرم 
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی کامل پلیس استان برای تامین نظم و امنیت در مراسمات عزاداری و هیئت های حسینی در سطح استان خبر داد.

وی اظهار داشت: تمامی برنامه ریزی های لازم برای حضور شایسته پلیس در میان گروههای مختلف عزاداری حسینی و تامین امنیت و آسایش آنها با حفظ حرمت و قداست برنامه های سوگواری هیئت های حسینی در محافل عمومی و اختصاصی انجام پذیرفته است. 

انصاری گفت: به منظور پیشگیری از ناهنجاری های نامتعارف اجتماعی و فرهنگی،فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با نگاهی جامعه محورانه ضمن گسترش تعامل با نهادها و تشکلهای مردمی برون سازمانی از انجام اینگونه اعمال جلوگیری و طبق ضوابط با عاملان آن برخورد قانونی خواهد کرد.
 
انصاری با اشاره به این مطلب که حضور پلیس در ایام محرم و روزهای تاسوعا و عاشورا حسینی(ع) انتظامی و اجتماعی است و هیئتهای مذهبی باید به پلیس در هر چه بهتر برگزار شدن مراسم عزاداری کمک کنند ، گفت: انتظار داریم که ساعات تعیین شده برای شروع و خاتمه مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با هدف مشارکت در تامین آسایش و امنیت عمومی مورد نیاز اقشار مختلف مردم بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. 

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان اضافه کرد: پلیس با رویکرد ایجابی و نگاه جامعه محورانه ضمن گسترش تعامل با نهادها و تشکلهای مردمی برون سازمانی در برگزاری منظم و هر چه شکوهتر مجالس عزاداری ماههای محرم و صفر بیش از گذشته مشارکت خواهد کرد.
 
دستگیری قاچاقچی اشیاء عتیقه
با همکاری پلیس، قاچاقچی اشیاء عتیقه در کهگیلویه دستگیر شد.
 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه گفت: یک نفر قاچاقچی که قصد فروش اشیاء عتیقه مربوط به دوره عیلامی در روستای کلات دهستان دشمن زیادی را داشت با همکاری پلیس و دادستانی شهرستان کهگیلویه دستگیر شد. سیاوش زمان افزود: با مشارکت نیروهای یگان حفاظت، پلیس آگاهی و یگان ویژه به هنگام خرید این شیء تاریخی فرد قاچاقچی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد.
وی با بیان اینکه این شیء عتیقه مربوط به دوره عیلامی است ادامه داد: 80 گروه قاچاقچی اشیاء عتیقه در سه سال گذشته در این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند. 
 روستای کلات دشمن زیادی از توابع بخش مرکزی کهگیلویه در فاصله 15 کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه قرار دارد.

امحاء ۲۰ تن کالای قاچاق در یاسوج
این کالا‌ها شامل مواد خوراکی، آرایشی و بهداشتی بود در که مبادی ورودی شهرهای استان کشف شده بودند.

رییس دبیرخانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری با بیان این مطلب ارزش ریالی کالاهای امحاء شده را بالغ بر ۳ و نیم میلیارد ریال اعلام کرد.

بهمنی افزود: در ۵ ماه منتهی به شهریور ۱۳۶ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در استان کشف و امحاء شد که در این رابطه ۸۴۰ پرونده تخلف به مراجع قضایی ارجاع شد.

افزایش دو برابری مصرف گاز ال. پی. جی و پلمپ 16 جایگاه دار متخلف در استان
مصرف گاز مایع از سال ۹۱ تا ۹۵ در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲ برابر شده است.
 رئیس شرکت توزیع و پخش فرآوردهای نفتی استان با بیان اینکه مصرف گاز ال .پی .جی از ۶ هزار تن در سال ۹۱ به ۱۱ هزار تن در سال ۹۵ افزایش یافته است گفت: علت افزایش مصرف گاز مایع در استان افزایش روز افزون خودروهای ال .پی. جی سوز است. 
مسعودی افزود: از سال ۹۱ تاکنون تعداد زیادی از مناطق فاقد شبکه گاز و روستا‌ها، گاز رسانی شده و این در حالی است که مصرف گاز مایع نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه حدود دو برابر افزایش یافته است. 
وی مهمترین هدف تامین و توزیع گاز ال. پی .جی یا همان گاز مایع را تامین سوخت مردم در مناطق فاقد شبکه گازرسانی و جلوگیری از قطع جنگل‌ها در این مناطق عنوان کرد.
رئیس شرکت توزیع و پخش فرآوردهای نفتی وجود دلالان و عاملان غیر مجاز را یکی دیگر از علل افزایش مصرف گاز ال. پی. جی در استان دانست و اضافه کرد: تاکنون ۵۰ عامل غیر مجاز و بدون شناسنامه در استان شناسایی شده که این افراد این فرآورده نفتی را خارج از شبکه توزیع عرضه کرده و همین عامل باعث شده که این سوخت به دست مصرف کننده واقعی نرسد.
معاون بازرسی اداره کل صنعت – معدن و تجارت استان هم گفت: بیش از ۵۰ درصد از سیلندرهای گاز ال .پی. جی در استان خارج از شبکه توزیع عرضه می‌شود.
جانی پورعلت افزایش عرضه خارج از شبکه توزیع گاز ال. پی. جی در استان را تخلفات جایگاه داران دانست و افزود: تاکنون ۱۶ جایگاه دار متخلف به دلیل عرضه سیلندر خارج از شبکه شناسایی و پلمپ شده است.
معاون فنی اداره کل استاندارد استان هم گفت: نصب سیلندر ال. پی. جی در خودرو‌ها خطرساز بوده و این کار غیر قانونی و غیر استاندارد است.
موسویان با اشاره به اینکه هیچکدام از جایگاههای نصب سیلندر مجوز نداشته و فاقد استاندارد هستند افزود:جایگاههایی که به خودرو‌ها سوخت گاز ال. پی. جی عرضه می‌کنند غیر قانونی است.


خبرنگار سید مصطفی گنجی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار