حضور کمی بیش از یک ساله منصوریان در استقلال را می‌توان در قالب ۱۰ سکانس بررسی کرد.
کد خبر: ۴۹۷۶۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲ 22 September 2017

به گزارش تابناک : استقلال چهارشنبه شب مقابل ذوب آهن به تساوی بسنده کرد. در حالی که استقلال از حریفش پیش بود، یک گل مشکوک به آفساید، سرنوشت منصوریان را تغییر داد و او در نهایت با استعفایش، از جمع آبی‌ها جدا شد.

در این جا به چند مرحله خاص از مربی‌گری منصوریان در استقلال اشاره‌ای گذرا شده است.


تصویری از دیدار استقلال و ذوب آهن

۱ – روز اول

استقلال با پرویز مظلومی در داربی باخت و در نهایت در لیگ و جام حذفی هم قهرمان نشد. از مدتی قبل برخی از هواداران استقلال با حضور در بازی‌های نفت برای بازگشت منصوریان روز شمار زده بودند.

منصوریان با نظر افشارزاده، مدیرعامل وقت استقلال به این تیم آمد و در نشست خبری معارفه‌اش اعلام کرد که اگر کسی بخواهد به تیمش لطمه بزند، او را به هواداران معرفی می‌کند. البته او در نشست خبری بعد از بازی با ذوب آهن گفت‌ که این کار را نمی‌کند چون عضوی از خانواده استقلال است.

منصوریان با محبوبیتی بالا در استقلال مشغول شد اما در اوایل کار چندان موفق نبود.


پارچه‌ای که هواداران استقلال در بازی‌های نفت تهران به ورزشگاه می‌بردند

تصویری از منصوریان در مراسم معارفه‌اش

۲ – نجات از بحران اول

استقلال در شش هفته اول نتایج ضعیفی کسب کرده بود. آبی‌ها تنها چهار امتیاز کسب کردند و در بازی هفتم مقابل ذوب‌آهن قرار گرفتند. استقلال توانست ۲ بر یک یحیی گل‌محمدی را شکست دهد و از بحران خارج شود. تلخی تاریخ آنجا است که استقلال این بار هم در هفته هفتم به ذوب آهن برخورد ولی این بار شانس با منصوریان همراه نبود و نتوانست با شکست ذوب آهن از بحران خارج شود.


خوشحالی استقلالی‌ها بعد از پیروزی برابر ذوب‌آهن

۳ – چالش با کاپیتان

استقلال در جام حذفی مقابل نفت تهران قرار گرفت و در نهایت از گردونه این رقابت‌ها حذف شد. بعد از این بازی منصوریان تا مدتی عذر مهدی رحمتی را خواست. استقلال در اصفهان با حسینی جوان به میدان رفت و با گل آخرین دقیقه بهنام برزای از شکست فرار کرد. آن دیدار سرآغاز روند رو به رشد استقلال بود.


شکست استقلال مقابل نفت تهران و حذف از جام حذفی

نگاه معنادار منصوریان به ویسی بعد از گلزنی برزای به سپاهان

۴ – السد – پرسپولیس

بی‌شک دو برگ برنده منصوریان در دوران مربی‌گری‌اش در استقلال، زمانی بود که السد قطر را با وجود به همراه داشتن ژاوی شکست داد. بعد از آن، او توانست تیم فوتبال پرسپولیس قدرتمند را با حساب ۳ بر ۲ در یک بازی دراماتیک شکست دهد و به محبوب‌ترین فرد در میان هواداران استقلال تبدیل شود.


خوشحالی استقلالی‌ها بعد از حذف کردن السد از چارچوب لیگ قهرمانان آسیا

خوشحالی مشترک منصوریان و کاوه رضایی بعد از پیروزی مقابل پرسپولیس

۵ – نایب قهرمانی

استقلال در هفته ۲۸ لیگ با تراکتورسازی بازی داشت. مصافی که برای منصوریان اهمیت بالایی داشت ولی در آن بازی استقلال شکست خورد و مدت‌ها این مساله که قلعه نویی دوباره مشت‌هایش را گره کرده یا نه نقل محافل رسانه‌ای بود.  با این حال شکست مشکلی برای استقلال ایجاد نکرد و آنها با برتری مقابل سپاهان در هفته پایانی، موفق شدند با نایب قهرمانی لیگ را به پایان برسانند.

۶ – شکست برابر العین

استقلال با وجود عملکرد درخشان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در بازی برگشت مقابل العین امارات شکست سنگین ۶ بر یک را تجربه کرد. این در حالی بود که استقلال بازی رفت را برده بود ولی مصدومیت چند مهره کلیدی و حضور نورافکن در اردوی تیم‌ ‌ملی جوانان دست منصوریان را خالی گذاشت. بعد از این شکست، مدتی انتقادها علیه منصوریان زیاد شد ولی در حدی نبود که بتواند صندلی این مربی را بلرزاند.


بهت منصوریان از شکست سنگین استقلال برابر العین

۷ – آغاز فصل جدید

استقلال با خریدهای بزرگ، پا به رقابت‌های لیگ برتر گذاشت. از این تیم انتظارات زیاد بود ولی استقلال در همان گام نخست مقابل صنعت نفت آبادان شکست خورد. استقلال در آن بازی از سه بازیکن جوانش به دلیل محرومیت نتوانست استفاده کند و این مساله باعث درگیری رسانه‌ای منصوریان با ساکت و فدراسیون فوتبال شد.

استقلال در بازی بعدی مقابل استقلال خوزستان هم پنالتی‌اش گرفته نشد و گل سالمش آفساید اعلام شد تا به تساوی رضایت دهد و در نهایت وارد بحران شد.


پنالتی گرفته نشده استقلال مقابل استقلال خوزستان

۸ – بازی با پدیده

استقلال به مصاف پدیده مشهد رفت و در اواخر بازی برای اولین بار، شعار حیا کن و رها کن از سکوها علیه منصوریان شنیده شد. او در آخرین لحظات بازی به سمت رضا مهاجری رفت و دست او را گرفت. این قضیه با انتقادات زیادی همراه شد اما این پایان کار آن بازی نبود و منصوریان بعد از بازی روی چمن لحظاتی نشست و سپس با رفتن به سمت تماشاگران استقلال برای آنها دست تکان داد.


واکنش عجیب منصوریان بعد از شکست برابر پدیده

۹ – برنامه "۹۰”

فاجعه‌ای که منصوریان را به خروج از استقلال هل داد، در برنامه ۹۰ رخ داد. او در آن برنامه با ملکی عضو هیات مدیره استقلال جر و بحث تندی داشت و کنار گذاشته شدن جباری و رحمتی را حاصل تلاش او دانست. در ادامه‌ خنده عجیب ملکی در حین بحث رحمتی و منصوریان نشان داد که در استقلال چه هرج و مرج خاموشی وجود دارد. منصوریان در آخرین نشست خبری‌اش اعلام کرد که اگر به عقب بازگردد، در آن برنامه حاضر نمی‌شود.

۱۰ – سکانس آخر

منصوریان بعد از تساوی با ذوب آهن ۹۰ دقیقه صحبت کرد. او صراحتا گفت‌ که به سمت استعفا هل داده شد.

منصوریان در حالی از استقلال رفت که انتظار می‌رفت مدت خیلی بیشتری در استقلال بماند. او حاصل فوتبال ایران بود و از اسطوره‌های هواداران استقلال محسوب می‌شد اما این ذات فوتبال است و نمی‌توان مقابل آن ایستادگی کرد.

مطمئنا منصوریان روزی دوباره به استقلال باز می‌گردد و قطعا او در آن زمان با تجربه‌تر پای به میدان می‌گذارد.


منصوریان بعد از شکست مقابل ذوب‌آهن

 

 

 

 

منبع : سادس 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار