مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: طبق آمار ستاد توانمندسازی شهرداری از ۱۶۰۰ نفر دستفروش مترو، تنها حدود ۳۰۰ نفر تهرانی هستند.
کد خبر: ۴۹۷۶۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 22 September 2017
به گزارش تابناک : محمد احمدی بافنده مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه برای ساماندهی دستفروشان زن مترو، پیشنهاد کردیم که این زنان تحت حمایت ستاد توانمندسازی شهرداری قرار بگیرند، اظهار کرد: طبق آمار ستاد توانمندسازی از ۱۶۰۰ نفر دستفروش مترو، تنها حدود ۳۰۰ نفر تهرانی هستند.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران با اشاره به ظرفیت‌هایی همچون ایوان انتظار میدان ولیعصر(عج)گفت: صحبت‌هایی در این خصوص با ستاد توانمندسازی شهرداری انجام شده تا از ظرفیت ایستگاه‌های مترو برای زنان سرپرست خانوار یا بی سرپرست و بد سرپرست استفاده شود.

وی ضمن اشاره به اینکه دستفروشان مترو حاضر به فعالیت در غرفه‌های ثابت نیستند، گفت: دستفروشان معتقدند که کار در مترو درآمد بیشتری از غرفه‌ها برای آنها به همراه دارد، از این رو حاضر به همکاری  نمی‌شوند.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران اقدامات ستاد توانمندسازی شهرداری و ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و حمایت‌هایی که از این قشر صورت گرفته را مثبت ارزیابی و تصریح کرد: کاری که شهرداری شروع کرده، ایده خوبی است که باید تقویت شود، از این رو نباید مردم به خاطر گرسنگی تن به هر کاری دهند و در عین تامین نیاز‌های زندگی، این مهم از ماحصل دسترنج خودشان تامین شود.

وی با اشاره به وجود زمینه همکاری مترو و شهرداری تهران در رابطه با اشتغالزایی بانوان تحت پوشش این ستاد، بیان کرد: این نمایشگاه زمینه خوبی ایجاد کرده است تا ظرفیت‌های شرکت مترو نیز در اختیار ستاد قرار گیرد و نمایشگاه‌هایی به صورت دائمی برگزار شود.

احمدی بافنده مشاغل خانگی و کارگاهی را بخشی از اقتصاد کشور دانست و افزود: اشتغال الزاما نباید به صورت رسمی باشد، در کشور چین  هم بخشی از شغل‌ها را مشاغل خانگی تشکیل می‌دهد و خیلی از محصولات تولیدی این کشور در کارخانه تولید نمی‌شود، بلکه تولید آن در کارگاه‌های محلی، روستا‌ها و یا خانه‌ها انجام می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید اصرار بر این موضوع داشته باشیم که همه به عنوان تولید کننده در چرخه اقتصاد قرار بگیرند، بلکه بانوان باید در بخش تولید، فروش و بازاریابی هم وارد شوند، خاطرنشان کرد: مجوعه‌ مترو این آمادگی را دارد که همکاری‌های لازم را برای این انسجام و ترکیب ایجاد کند.





منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار