حق کشی تاکجا؟!
روز گذشته انتشار دلنوشته سراسر غمناک دختر معلول یکی از کارمندان یا کارگران قرار دادی اداره کل منابع طبیعی استان به رهبر معظم انقلاب اسلامی ،در فضای مجازی وشبکه های اجتماعی ،مخاطبین پرتعداد شبکه های اجتماعی را متاثر وآنان را به واکنش وا داشت .
کد خبر: ۴۹۷۸۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸ 22 September 2017

تابناک ایلام::از زمان کودکی تا امروز که چشمانم بر بسیاری از حقایق روشن شده است ،بارها وبارها ظلم به مظلوم ،استثمار و مکیدن حقوق کارگران توسط کارفرمایان را از قاب تلویزیون مشاهده کرده بودم . بخشی از اطلاعاتم در خصوص نحوه برخورد با کارگران ،تضییع حقوق آنها و همچنین تهدیهای پشت پرده کارفرمایان ومدیران کارگاهها، مبنی بر خاموش ماندن و دم بر نیاوردنشان ،فقط از طریق نگاه بخش هایی از فیلمها و سریالهای مختص اول انقلاب بر ذهنم نقش بسته است .

اصلا هم فکر نمی کردم در ممکلتی که تمام ار کان آن بر اساس دین رحمانی اسلام ،قانون اساسی و حقوق کار وکارگری آن برگرفته از دینی باشد که مکارم اخلاق هدف برانگیخته شدن بزرگ پیامبر آن عنوان شده است ،براحتی حقوق کارگر ضایع و مدیران و کارگزارانش نیز سکانس تهدید و ارعاب آن فیلمها را بصورت زنده بر روی سن ادارات خود اجرا نمایند ،بنحوی که حتی با خودکشی یکی از اعضای خانواده ،یا از هم پاشیدن کانون گرم یک خانواده ، باز هم کسی جرات لب گشودن به اعتراض نداشته باشد!

روز گذشته انتشار دلنوشته سراسر غمناک دختر معلول یکی از کارمندان یا کارگران قرار دادی اداره کل منابع طبیعی استان به رهبر معظم انقلاب اسلامی ،در فضای مجازی وشبکه های اجتماعی ،مخاطبین پرتعداد شبکه های اجتماعی را متاثر وآنان را به واکنش وا داشت .

انتشار این دلنوشته حزن انگیز از زبان دخترکی علیل که به کارمند بودن پدرش دلخوش کرده ودرمیان تمناهای انبوه و دست نیافتنی  زندگی اش  غوطه ور شده ،پرده ها را از سناریوی تلخی که در حال حاضر زندگی بیش از 200 کارگر قرار دادی اداره کل منابع طبیعی استان را تهدید می کند کنار زد ،گویا خدا خواست تا به واسطه نام بردن از رهبر انقلاب در این رنجنامه ، حقیقت های مستور مانده در پشت چهره هایی به ظاهر اخلاق گرا را بر همگان عیان نماید.

ماجرا از این قرار است که دختر علیل یکی از کارمندان قراردادی اداره کل منابع طبیعی که درد ورنج های بی توجهی مسئولین اداره کل در رسیدگی به وضعیت معیشتی آنان ،عدم پرداخت حقوق ومزایا و عدم اهتمام به مشکلات ونارساییهای خانوادهایشان ناامید از تداوم وضعیت رقت بار حاکم بر زندگیشان ، او را وادار می کند که تا بواسطه یکی از آشنایان،درد دل های خود را به محضر رهبر انقلاب اسلامی مکتوب نماید.

این دختر در نامه سراسر از گلایه اش ،از ظلمهای آشکاری پرده افکنده است که توسط مدیران منابع طبیعی در حق خانواده های 200کارمندقراردادی در معرض اخراج و تهدید اعمال می شود.بخشی از این رنجنامه زوایای مهم وخطرناکی از زندگی این افراد را به نمایش گذاشته که درصورت بی توجهی مسئولین کشوری واستانی، باید عواقب بسیار دردناکی را دراین خانواده ها به نظاره نشست.

همانطور که دراین نامه به آن اشاره شده واز سویی خبرنگار ما نیز در گفتگو با دو نفر از کارمندان قراردادی این اداره کل به حقایقی دست یافته است .بدلیل مشکلات مالی مستولی شده بر خانواده این دختر معلول ،ماههاست مادرخانواده ترک زندگی نموده و افراد خانواده نیز به سختی روز وشب های خود را سپری می کنند، بنحوی که حتی از نظر خورد و خوراک نیز به مشکل برخورده اند.

از سویی دیگر ،همسر یکی از کارمندان قرار دادی این اداره ،اخیرا بدلیل مشکل بیماری وعلیرغم اطلاع مدیران اداره ،بدلیل عدم تامین هزینه های درمان و نهایتا عدم تحمل درد ورنجهای ناشی از این بیماری، مبادرت به خودکشی نموده وخانواده اش را با کلی درد ورنج بیشمار  تنها گذاشته است.

به هرحال این نامه به محضر رهبر این مملکت نگاشته شده و چشمهای زیادی در انتظار پاسخ به این دختر علیل و اقدام عاجل مسئولین کشور در رسیدگی به وضعیت این خانواده ها و همچنین برخورد قاطع با مدیرانی است که ضعف مالی وفقر این 200 خانوار را بهانه نموده تا با تهدید به اخراج آنها لبهایشان را بدوزند.

نکته مهمتر اینکه افتخار زندگی در ممکلتی به ما ارزانی شده که به انسانیت بها داده وتبلوراین شعر "بنی آدم اعضای یکدیگرند که درآفرینش زیک گوهرند " و تجلی بی قراری در مواجهه با مشکلات ورنجهای همنوعان ودیگر اعضای این پیکر خوانده شده اند .مردان وزنانی که به  صدای هر مظلومی حتی در دور دست ترین نقاط این کره خاکی واکنش نشان داده ورنجهای آنان را رنج خود قلمداد می کنند !

واینکه مسئولینی که در برابر ظلم رواداشته شده در حق مسلمانانی درشرقی ترین نقطه زمین به خود پیچیده ورگ گردنشان متورم می شود ،چرا نباید در مقابل خودکشی یک زن مسلمان ایرانی آنهم بدلیل مشکلات رقم خورده بدست یک کارگزار دولتی سکوت کنند؟!

انتظار این است ،مسئولین ارشد استان ،نمایندگان مجلس شورای اسلامی ،ائمه جمعه که هرهفته مظلومیت مسلمانان میانمار را فریاد می کشند ،کمی هم به دور وبر خود نگاهی انداخته وفریاد تظلم خواهی هم استانی های مسلمان ومظلوم خود راشنیده و درمقابل این اجحاف بزرگ سکوت نکنند .
مدیران منابع طبیعی استان خوب است سرشان را از زیر برف بیرون آورده و هرچه سریعترضمن پاسخگویی به احساسات جریحه دار شده افکار عمومی ،در رفع حوایج خانواده های کارکنانشان و رفع گره های استخدامی این 200 کارمند خود اقدام نمایند .
 
پیشاپیش ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد با وجود هزینه های 150 میلیون تومانی اتاق های مدیریتی ،و پذیرایی هایی  چندصدهزارتومانی روزانه در خانه باغهای مخصوص پذیرایی از مدیران ،عذر کمبود یا نبود اعتبار پذیرفتنی نیست.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
کارشناس منابع طبیعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
بخدا همش راسته من خودم در جریان هستم بیش از 16 ماهه که حقوق نگرفتن اگرم دهن وا کنن اخراج میشن حتی بیمه و قرارداد هم نمیبندن باهاشون تا نکنه بخان از طریق قانونی پیگیر مشکلاتشون باشن.فقط وقت اتش سوزی باید بیست و چهار ساعته تو کوه و بیابون بدون اب و غذا اتیش خاموش کنن اما وقتی بحث حقوق باشه میگن بودجه نیست.
تو رو خدا پیگیری کنید
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۹
سلام این حرفا همش حقیقت داره..ما یکی از اشناهامون ۲۳ماهه ک حقوق نگرفته.با وجود پرزحمت بودن اداره منابع طبیعی اما هیچ مزایا و امکاناتی در خدمت نیروهاش نمیذاره..بی عدالتی بی وجدانی و بی اهمیتی بیداد میکنه..خودتون رو یک لحظه جای اینا بذارین ک ۲۳ماهه حقوق نگرفتن چه حالی میشین.لطفا رسیدگی کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار