همایش شیرخوارگان حسینی امروز در نقاط مختلف استان اردبیل برگزار شد و مادران اردبیلی به یاد حضرت علی اصغر(ع) برای شیرخوارگان‌شان لالایی‌ خواندند.
کد خبر: ۴۹۷۸۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱ 22 September 2017
شیرخوارگان اردبیل

به گزارش تابناک اردبیل، امروز جای جای استان اردبیل حال و هوای معنوی به خود گرفته بود و همایش شیرخوارگان حسینی در نقاط مختلف این استان به صورت باشکوه برگزار شد و مادران اردبیلی در این مراسم عظیم معنوی به یاد طفل 6 ماهه کربلا برای شیرخوارگان خود لالایی خواندند.

امروز از ابتدای صبح بانوان به همراه فرزندان و شیرخوارگان خود را به ورزشگاه رضازاده اردبیل و امامزاده سیدصدرالدین رسانده بودند تا در همایش و تجمع عظیم شیرخوارگان حسینی شرکت کنند و حال و هوای عجیب معنوی در این مراسم باشکوه در اردبیل حاکم بود.

 

تصاویر و لحظات بسیار زیبایی امروز در همایش شیرخوارگان حسینی ثبت شد و از اشک و گریه‌های مادران گرفته تا لالایی‌هایی که برای فرزندان‌ و شیرخوارگان خوانده می‌شد همه و همه باشکوه و دیدنی بود.

امروز علاوه بر اینکه این همایش در سالن رضازاده و امامزاده سیدصدرالدین برگزار شد در مناطق مختلف شهر و روستایی نیز شاهد برگزاری این همایش بودیم و مراسمی بسیار باشکوه بود.

اندوه و ماتم به یاد کوچک‌ترین شهید نینوا

با حضور پرشور عاشقان حضرت سیدالشهدا(ع) و طفل  6 ماهه‌اش، همایش شیرخوارگان حسینی در استادیوم رضازاده اردبیل برگزار شد و از پیر و جوان و کودک و نوزاد همه و همه برای حضور در این مراسم باشکوه و معنوی حاضر بودند.

عزاداری مادرانی که به یاد کودک 6 ماهه برای حضور در این مراسم آمده بودند بسیار حزن‌انگیز و اندوهگین بود که با نوای کوچک‌ترین شهید نینوا معنویت و حال و هوای خاصی به مراسم بخشیده بودند و شیرخوارگانی که با لباس‌های عزاداری به این مراسم آمده بودند کوچک‌ترین عزاداران حسینی بودند.

در این مراسم مادران به یاد مظلومیت علی اصغر طفل 6 ماهه کربلا کودکان را به آغوش کشیده و نوای لالایی سر دادند و کودکان و نوزادان خود را برای توسل به حضرت علی‌اصغر(ع) روی دستان خود گرفته و هم ناله با زنان کربلا برای غربت و مظلومیت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گریستند.

همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشورا است که به یاد کودکان کشته شده در روز عاشورا از سوی مسلمانان در ایران و کشورهای دیگری همچون هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه و افغانستان همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌‌شود.

همایش شیرخوارگان حسینی در سایر شهرهای این استان نیز برگزار شد تا مادران به همراه فرزندانشان اوج ارادت، محبت و انس قلبی خود را به آرمان بلند امام حسین(ع) نشان دهند که قرائت زیارت عاشورا، بیان احکام شرعی، عزاداری جوانان عاشورایی و اجرای مراسم شیرخوارگان حضرت علی اصغر(ع) از جمله برنامه‌های اجرا شده در این همایش‌ها بود.

مریم حامدی،  مسئول بسیج جامعه زنان سپاه استان اردبیل گفت: امروز همزمان با سراسر کشور همایش شیرخوارگان حسینی و متوصلان به حضرت علی‌اصغر(ع) در تمامی شهرستان‌های استان اردبیل برگزار شد که این مراسم در مرکز استان نیز در چهار نقطه برگزار گردید. 

وی ادامه داد: در استادیوم رضازاده و امامزاده سیدصدرالدین ساعت 9 صبح شاهد برگزاری این مراسم بودیم و در ساعت سه بعد از ظهر نیز در روستای شام اسبی و روستای پیراقوم این مراسم با حضور مادران و فرزندان برگزار می‌شود که تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه استان اردبیل تصریح کرد: باید به این موضوع توجه شود که عاشورا برای ما نقش مربی‌گری دارد و عزت‌طلبی، ستم‌گریزی، الهام بخشی و گذشت و ایثار در راه دین از جمله آموزه‌هایی است که امام حسین(ع) به عنوان بزرگ‌ترین مربی بشریت به مسلمانان آموخته است.

حامدی بیان کرد: توزیع  10 هزار دست لباس در بین کودکان بیمار استان نیز از جمله برنامه‌هایی است که همه‌ساله در دستور کار قرار داده می‌شود تا نوزادان و کودکان با پوشیدن این لباس و توسل جستن به حضرت علی اصغر(ع) و امامان معصوم لباس عافیت برتن کنند.

امروز مادران دیار دارالارشاد از داغ‌دیده و ماتم به دل گرفته تا سوگوار و عزادار به یاد طفل 6 ماهه کربلا به هر طریقی که می‌بود خود را به همایش عظیم معنوی شیرخوارگان حسینی رسانده بودند و هریک با حاجت و نیتی در دل با سوز و آه به یاد کوچکترین شهید نینوا گریستند تا بگویند که ما طفلان خود را همچون علی‌اصغر(ع) صبور، شجاع و باعزت تربیت می‌کنیم.

به همت مجموعه گردشگری پل معلق مشگین شهر احسان و نذری بین مادرانی که در همایش شرکت کرده بودند توزیع شد.

انتهای پیام
 
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار