وزیر امور خارجه آلمان گفت ‌از سخنرانی بریگزیت نخست‌وزیر انگلیس ناامید شده است.
کد خبر: ۴۹۸۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ 24 September 2017

به گزارش تابناک : زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان به خبرنگاران کشورش گفت: حرف دقیقی نشنیدیم. وقت آن است که بریتانیای کبیر واضح اعلام کند که تحت چه شرایطی می‌خواهد از اتحادیه اروپا خارج شود.

ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس جمعه در فلورانس ایتالیا طرحی برای دسترسی کامل به بازار واحد اتحادیه اروپا برای دو سال بعد از بریگزیت را تعیین کرد تا کسب و کار  را مطمئن سازد و لحن مذاکرات متوقف شده با بروکسل را باز تعریف کند.

اندکی پس از آن، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه گفت هنوز شفافیت کافی درباره قوانین مرتبط با شهروندان اتحادیه اروپایی ساکن بریتانیا وجود ندارد، مشخص نیست طبق لایحه جدایی بریتانیا چه مبلغی پرداخت می‌کند و مرز زمینی با ایرلند وضعیت شفافی ندارد. ماکرون گفت: اگر این سه نکته مشخص نشود، قادر نخواهیم بود درباره مذاکرات تصمیم‌ بگیریم.

فرانسه، آلمان و سایر کشورهای اتحادیه اروپا تاکید دارند تا بریتانیا درباره شرایط جدایی، پیش از مذاکره درباره روابط تجاری در آینده با اتحادیه  اروپا به توافق برسد.

زیگمار گابریل شنبه گفت، اتحادیه اروپا از درخواست خود برای دریافت حدود ۶۰ تا ۱۰۰ میلیارد یورو از بریتانیا بابت جدایی کوتاه نمی‌آید. او در ادامه گفت همچنان تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا را اشتباهی بزرگ می‌داند.

گابریل گفت: محافظه‌کاران در بریتانیا درباره تبعات بریگزیت حقیقت را به مردمشان نمی‌گویند و به همین دلیل است که آنها نمی‌توانند یک استراتژی واضح ارائه کنند. دولت بریتانیا باید شفاف‌سازی کند. ما دیگر وقتی نداریم.






منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار