عضو هیئت رییسه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: وجود برخی از نقاط بی دفاع در فضای شهر تهران، ایمنی شهروندان را با مخاطرات فراوانی روبرو کرده است و این نقاط باید شناسایی شوند.
کد خبر: ۴۹۸۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹ 24 September 2017
به گزارش تابناک : زهرا نژاد بهرام، عضو هیئت رییسه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وجود برخی از فضاهای ناایمن در شهر تهران اظهار داشت: فضاهای بی دفاع شهری، ضمن ایجاد مخاطرات فراوان برای شهروندان تهرانی، بر گسترش آسیب های اجتماعی نیز دامن می زند.

وی افزود: اعضای این دوره شورا باید نسبت به شناسایی و پاکسازی نقاطی که به عنوان فضاهای ناایمن به حساب می آیند اقدام کنند.

عضو هیئت رییسه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: ایجاد فضایی امن برای مردم و شهروندان پایتخت نشین امری ضروری است و مسئولان باید بر بهبود فضاهای ناایمن این شهر توجه خاصی را لحاظ کنند.


نژاد بهرام لزوم توجه به فضاهای بی دفاع شهری را از دو جهت دارای اهمیت برشمرد و گفت: در درجه اول وجود فضای بی دفاع شهری منجر به بروز مشکلات و ایجاد آسیب های اجتماعی می شود و پس از آن از منظر شهرسازی، شهری چون تهران را با مسائل و مشکلات شهری مواجه کرده و سلامت شهروندان را با مخاطرات گوناگون همراه می کند.

وی گفت: بازتولید خشونت اجتماعی و گسترش آسیب های اجتماعی، با وجود فضاهای بی دفاع شهری، روند رو به افزایش پیدا کرده و مرتفع کردن این مسائل در گرو تعیین دقیق این نقاط است.


عضو هیئت رییسه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: بر اساس ماده 104 برنامه دوم، شهرداری تهران باید نسبت به اصلاح و بازسازی نقاط ناایمن اقدام کند و ایمنی و امنیت شهروندان در مسائل حوزه شهری را تامین کند.


نژادبهرام تصریح کرد: معاونت شهرسازی باید شناسایی نقاط ناایمن و فضاهای بی دفاع شهری را پیگیری و گزارش آن را بطور دقیق ارایه کند.




برای حل مشکلات با  مغزمان تصمیم بگیریم نه قلبمان

شهربانو امانی عضوشورای شهر تهران بااشا ه به ساختمان های منطقه 12تهران اظهار داشت:در منطقه 12 چندساختمان مانند پلاسکو داریم که یکی از آن ها را تعطیل کردند ولی آن ۱۰۰تای دیگر چه می شود؟

وی افزود: همه جمع شویم ببینیم چه اتفاقی افتاده است ایا بااین خروجی ها حاصل می شود که پلاسکوی دیگر اتفاق نیوفتد؟

امانی گفت: ما 14 بار به ساختمان پلاسکو اخطار دادیم که خواهد ریخت چرا به این اخطار ها توجهی نشد ؟

وی ادامه داد:شورای شهر مسئولیت ،بخش اجرا و حاکمیت شهر تهران را برعهده دارد وما فقط داریم از فاجعه پلاسکو گزارش می دهیم ولی راهکاری ارائع نمی دهیم.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: علاوه بر مالک ،شوراها نیز باید به این حادثه و تذکرات توجه میکرد.

وی افزود: باید آموزش های لازم را به کسبه های ساختمان های این چنینی داده شود 

امانی گفت: آسیب و هزینه هایی که اینجا به خانوار تحمیل شد که هزینه های طولانی  برای تامین خانواده خود برجای گذاشت اگر قبل از آموزش داده می شد ایت اتفاقات نمی افتاد.

وی ادامه داد: چه الزاماتی داده می شود که کارفرماو کسبه کارگران خود را بیمه کند چرا که هزینه ها بااین اتفاقات بیشتر می شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: ما به عنوان عضو شورا و ناظر بر شهرداری خواهش میکنم با عظم و اراده ونه با شعار ملی و با مغزمان نه با قلبمان تصمیم بگیریم.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار