علی خیلدار در شورای اداری استانداری با اعلام خبر معرفی البرز به عنوان مرجع تدوین اطلس قرآنی کشور گفت: تربیت بیش از ۲ هزار حافظ جزء سی قرآن در البرز نمونه روشنی از فعالیت پرشور قرآنی این استان است.
کد خبر: ۴۹۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶ 24 September 2017
به گزارش تابناک : علی خیلدار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در نشست شورای اداری استانداری البرز با تبریک انتصاب مسئولیت استانداری استان به محمد مهدی نجفی، گفت: استان البرز به عنوان سرزمین امیران و لشکریان ۱۰ سیدالشهداء در تاریخ هشت سال دوران دفاع مقدس نامیده شده است.
 
استان البرز مرجع تدوین اطلس قرآنی کشور
خیلدار با اشاره به حضور ۱۲ خانواده بیش از سه شهید داده در استان البرز، ادامه داد: مردم این استان طی هشت سال دوران دفاع مقدس با ایثار و از خودگذشتگی بیش از ۴ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.

وی افزود: این روحیه ایثار و از خودگذشتگی در میان مردم البرز بیانگر فرهنگ و روحیه بالای ایثار و از خودگذشتگی است و جای دارد متناسب با این ویژگی برجسته به عنوان مسئولان استان خدمتگزار این مردم باشیم.

خیلدار با برشمردن اهمیت پیشینه تاریخی و فرهنگی استان البرز توضیح داد: این استان با قدمت چندین هزار ساله خود دارای آثار تاریخی ممتاز و مشاهیر متعدد و برجسته، چون آیت الله طالقانی، دکتر کلانتری، میرخانی، میرزاخانی و. است.

وی با در نظر گرفتن جایگاه «هنر شعر آئینی» در این استان عنوان کرد: البرز از جایگاه بسیار بالایی در بحث هنر شعر آئینی برخوردار است و با ارتقاء ظرفیت فرهنگی بی شک شاهد رشد فزآینده این استان خواهیم بود.

به گفته سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، انتشار بیش از هزار عنوان کتاب در البرز طی سال گذشته این استان را صاحب رتبه ششم در بحث انتشار کتاب در کشور قرار داده است.

البرز فاقد سالن تخصصی تئاتر و موسیقی است

کمبود زیرساخت‌ها و حضور هنرمندان برجسته البرز در سطح کشور از دیگر سرفصل‌های گزارش فرهنگی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در این نشست شورای اداری استان بود که طی آن به نبود سالن تخصصی تئاتر و موسیقی در استان اشاره شد.

خیلدار در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد: فعالیت‌های قرآنی در استان البرز بسیار جدی است و در حال حاضر ۱۱۰ موسسه قرآنی در سطح استان با تربیت بیش از ۳ هزار حافظ قرآنی در حال فعالیت هستند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز توضیح داد: تربیت حافظان قرآنی در این چند ماهه اخیر زمینه مرجع قرار دادن البرز به منظور تدوین اطلس قرآنی کشور شد.
 
منبع: شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار