به دنبال نگرانی های مربوط به بی ثباتی سیاسی در آلمان و کاهش ارزش یورو در برابر دلار آمریکا، قیمت طلا با کاهش روبرو شده است.
کد خبر: ۴۹۹۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵ 25 September 2017
به گزارش تابناک : قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه با کاهش نسبی روبرو شده که علت اصلی این مساله کاهش ارزش یورو در برابر دلار بوده است.
بر اساس این گزارش نگرانی های مربوط به بی ثباتی سیاسی در آلمان پس از اعلام نتایج انتخابات روز گذشته فشار زیادی را بر ارزش یورو در برابر دلار وارد کرده است. تقویت ارزش دلار تاثیر مهمی بر کاهش قیمت طلا داشته است.
قیمت طلا در هفته گذشته نیز برای دومین بار متوالی با کاهش ۱.۸ درصدی روبرو شده است.
قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز با ۰.۴ درصد کاهش به کمتر از ۱۲۹۲ دلار رسیده است. پس از اعلام نتایج انتخابات آلمان که نشان می دهد حزب آنگلا مرکل به پیروزی دست یافته ولی برای تشکیل دولت مجبور به ائتلاف با سایر احزاب است، نگرانی های زیادی نسبت به ثبات سیاسی بزرگترین اقتصاد منطقه یورو به وجود آمده است.
مرکل توانسته است برای چهارمین بار به عنوان صدر اعظمی آلمان دست یابد ولی ترکیب پارلمان جدید این کشور به گونه ای است که حزب حاکم باید برای تشکیل دولت جدید با سایر احزاب ائتلاف نماید.
رئیس‌جمهور آمریکا به اظهارات وزیر خارجه کره شمالی در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد واکنش نشان داد.
رئیس‌جمهور آمریکا در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «همین الان شنیدم وزیر خارجه کره شمالی در سازمان ملل در حال سخنرانی است. اگر او تفکرات مرد موشکی کوچک را تکرار کند آنها خیلی زیاد دوام نخواهند آورد.»
«مرد موشکی» لقبی است که اخیراً ترامپ از آن برای اشاره به کیم یونگ اون، رهبر کره شمالی استفاده می‌کند. ترامپ در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل کره شمالی را به نابودی کامل تهدید کرده بود. 
حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران ضمن رد درخواست ترامپ برای متوقف کردن برنامه های موشکی تاکید کرده است که تهران قابلیت های موشکی خود را افزایش خواهد داد و برای این کار دنبال اجازه هیچ کشوری نخواهد بود.
پیشنهاد جدید جمهوریخواهان برای لغو برنامه بهداشت و سلامت موسوم به اوباماکر با مخالفت نمایندگان ارشد این حزب روبرو شده است.
میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۴۵ درصد افزایش به بیش از ۸۵۶ تن رسیده است.





منبع : بانکداران 24 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار