یکی از آزار دهنده ترین آفتهای گیاهان، مگس سفید است؛ مگس هایی که این روزها پایتخت را تسخیر کرده اند و گویا قصد عزیمت ندارند؛ از سویی شهرداری در از بین بردن این مگس ها در روزهای ابتدایی کار خود شکست خورد اما در کمال تعجب این روزها روش های قدیمی مبارزه با این آفت را جمع آوری کرده و رفتن این موجودات مزاحم را منوط به گذر زمان کرده است.
کد خبر: ۴۹۹۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲ 25 September 2017
به گزارش تابناک : شهرداری تهران برای مبارزه با حشرات ریز سفید که بیشتر شبیه گَرد بودند تا مگس، درختان را  آبشویی کرد. این روش تأثیرگذار نبود و مگس‌های سفید هر روز در محله‌ای جدید مشاهده می‌شدند. هرچند مسئولان شهرداری تهران معتقد بودند که حشرات ریز سفید برای سلامتی مردم خطری ندارند، اما ورود این حشرات ریز به چشم و دهان تهرانی‌ها برای پایتخت‌نشینان مزاحمت محسوب می‌شد و این حس را به آنها منتقل نمی‌کرد که برای سلامتی‌شان خطری ندارد.  

در جریان مبارزه با این آفت کم اهمیت اما پیش رونده، تأکید مسئولان شهرداری بر کاهش حجم این آفت با روش آبشویی، هم بی‌نتیجه بود و در آخر روش قدیمی و سنتی در پیش گرفته شد. بسیاری از درختان در شهر تهران نوارهای زردرنگی را دور بدنه خود دیدند که چسبناک بود و گفته می‌شد می‌تواند باعث از بین رفتن مگس سفید شود.

اما این اتفاق نیفتاد؛ با شروع فعالیت شورای شهر جدید، بسیاری از اعضا به هجوم این مگس ها اشاره کردند؛ در جایی حجت نظری در جلسات علنی از شهرداری خواست تا چسب های زرد رنگ خیابان را به موقع تعویض کنند؛ اما در کمال تعجب در برخی مناطق شهر این چسب ها جمع آوری شده و خبری از رفتن مگس های سفید پایتخت نیست. 
هجوم بسیاری از این سفید بالک ها در منطقه فردوسی و سپهبد قرنی  امان مردم را بریده است؛ این در حالی است که چسب های زرد در این منطقه جمع آوری شده اما همچنان سفیدبالک ها در سطح شهر مانور می دهند حتی هوا هم به داد شهرداری نمی رسد و روزهای گرم گویا قصد رفتن ندارد.
از آنجایی که سم پاشی درختان در محیط شهری برای از بین بردن مگس ها غیر قانونی شده است؛ شهرداری باید به تعویض این برگه های زرد اهتمام می ورزید این در حالی است که نه تنها برگه های زرد جدید نشد بلکه همان قدیمی ها هم جمع آوری شد و مردم ماندند و یک دنیا مگس سفید رد هوای آلوده پایتخت!





منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار