جلال میرزایی در گفتکو با تابناک ایلام؛
دکتر جلال میرزایی نماینده اصلاح طلب استان ورییس ستاد انتخابات رییس جمهور دراستان ایلام با خبرنگار ما در خصوص روند انتخاب استاندار جدید وچرایی ایجاد تغییر در مدیریت اجرایی استان به گفتگو پرداخت
کد خبر: ۴۹۹۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹ 25 September 2017
ماههاست موضوع تغییرات مدیریتی در سطح دستگاههای اجرایی استان ودر راس آنها تغییر استاندار کنونی ایلام به بحث روز و پر حاشیه این روزهای فضای مجازی ورسانه ای استان تبدیل شده است.
 
به گزارش تابناک ایلام ؛هرچند با تغییر استاندار ایلام ومشخص نمودن گزینه جایگزین مروارید ،تاحدودی تب فضای مجازی و رسانه ای استان فروکش کرده و رسانه ها مسیر مطالب وتحلیل های خود را به سمت ویژگیها وسوابق اجرایی استاندار جدید استان ایلام سوق داده اند،اما درعین حال کماکان مباحثی در خصوص چرایی تغییر استاندار و عدم استفاه از ظرفیت های بومی استان در حال مطرح شدن است .
 
برخی این تغییرات در حیطه وظایف وحق دولت می دانند ،برخی نیز با انتقاد از نمایندگان استان ،این اقدام را ناشی از یک زد وبند سیاسی ویا تسویه حساب گروهی تفسیر می کنند.با این حال خبرنگار ما برای روشن شدن این موضوع ،حقیقت ماجرا را در گفتگویی با نماینده اصلاح طلب استان که این روز در کانون بحث ها قرار گرفته است ، پیگیر شد.
 
دکتر جلال میرزایی نماینده اصلاح طلب استان ورییس ستاد انتخابات رییس جمهور دراستان ایلام درگفتگو با خبرنگار ما در خصوص روند انتخاب استاندار جدید وچرایی ایجاد تغییر در مدیریت اجرایی استان گفت:
وزارت کشور قبل از انتخابات ریاست جمهوری در خصوص عملکرد استانداران بررسی های خود را آغاز نموده است . دراین راستا بازخوردهایی از قبیل نحوه اعتراضات و حمایت هایی که مردم وسیاسیون  از استاندار در طول خدمت داشته اند مد نظر قرار گرفته و جمع بندی این گزینه ها در کنار هم ،منجر به تصمیم گیری برای تغییر یا تثبیت استاندار شده است.

 میرزایی ادامه داد : باید گفت دراین دوره تصمیمات وسیاست های کلی  وزارت کشور ، حول محور تغییرات در مدیریت اجرایی استانها شکل گرفته و این امر فقط خاص ایلام نبوده است  ، بلکه در روزهای گذشته تغییراتی را نیز در  دیگر استانهای  کشور شاهد بودهایم .تغییرات جز اختیارات قانونی وزارت خانه است که براساس این اختیارات ،تصمیماتی هم در خصوص تغییر استانداران اتخاذ می شود.
 
نماینده مردم  استان درمجلس شورای اسلامی درپاسخ به انتقاداتی که درخصوص تغییراستاندار ایلام  متوجه ایشان بعنوان نماینده اصلاح طلب و رییس ستاد روحانی در استان وجود دارد اظهار کرد:نقش بنده به عنوان یک نماینده و ریاست ستاد ،نقشی مشخص با وظایف واختیارات تعیین شده ای  است ،نباید از این اختیارات به گونه ای استفاده شود که خلاف قانون باشد. سیاست وزارت کشور هم سیاستی  تعریف شده وروشن است  ،این سیاستها نیز تاکنون بر موضوع عدم انتصاب استانداران بومی متمرکز شده و استاندارانی هم که بومی بوده اند براساس این سیاست باید تغییر یابند . کمااینکه  دو نفر از نبروهای بومی این استان به عنوان استاندار دو استان تعیین شدند واگر بنا براستفاده از نیروی بومی بود که از اظرفیت این دونفر در استان استفاده می شد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:باید ما واقع بین باشیم و از رفتارهای احساسی پرهیز نماییم .برای جابجایی و انتخاب یک استاندار نهادهای مختلفی دخیل می باشند که نماینده به تنهایی مسئول نمی باشد .
 
وی ادامه داد: قضاوتهای که در خصوص بنده وجود دارد ،قضاوتهای کاملی نیست ،چون سیاست وزارت کشور بر تغییر استانداران بومی  و به کار گیری استانداران غیر بومی در سطح استان های کشور شکل گرفته که نمونه هایی از آنرا می توان در آذربایجان شرقی ،قزوین ،هرمزگان و..به عینه دید.
 
میرزایی افزود : تغییرات مربوط به سیاست های کلی است و استان ایلام هم  از این قاعده استثناء نبوده و باید سیاست های استان را با روابط  وسیاستهای وزارت کشور تنظیم نموده  رفتار منطقی در پیش بگیریم .
 
میرزایی با توصیه ای به منتقدین خود بیان داشت :صحبتی که با منتقدین خود دارم این است که در عالم سیاست و دیگر کارها ،ممکن است امور منطبق با باب میل پیش نرفته و با وجود تلاش هایی که صورت میگیرد به نتیجه دلخواه نرسد .دوستان هم باید واقع  بین باشند و برپایه اعتقاد به آرمان وهدفهایی که برای خود ترسیم کرده اند  با این موضوع خاص نیز کنار بیایند.انشاالله بزودی در فضای مناسب تری  در خصوص تغییرات استاندار بحث خواهد شد.
 
وی در خصوص نحوه انتخاب استاندار جدید استان ایلام خاطرنشان کرد :تقریبا گزینه های استانداری از قبل تا حدودی مشخص بودند از جمله گزینه های  که برای استان ایلام در نظر گرفته شدند ،آقایان جادری ،سلیمانی و یکی دو نفر از معاونین سیاسی و امنیتی  استانداری ها روی میز بودند.اما به هر حال نظر  دولت آقای روحانی انتخاب این استاندار برای استان بوده است .
برای اولین بار، استانداری  برای ایلام انتخاب شده که از رزومه ی بالایی در اداره یک استان برخوردار است ،با در نظر گرفتن وضیعت استان ،باید گفت که استاندار جدید ایلام استاندار با تجربه ای است ،البته فعلا  برای وی قضاوت زود است .
 
وی در پاسخ به سوالی در خصوص رویکرد استاندار جدید و شخص  نماینده استان به تغییرات مدیران دستگاههای اجرایی استان گفت : تغییرات مدیریتی یک امر طبیعی است که انتظار سیاسیون ، حامیان دولت و بخش عمده ای از مردم این است که با در نظر گرفتن عملکرد چهارساله مدیران ،آنهایی که خوب ظاهر شده ا ند،درپست خود  ابقاء و مدیرانی که عملکرد ضعیفی  داشته اند جابجا شوند . البته باید صبر کرد تا استاندار جدید شروع بکار نماید ودر فرصت دیگری به این موضوع خواهیم پراخت.
 
وی تعامل وهمکاری مردم ،نخبگان و فعالین سیاسی با استاندار جدید را خواستار شد وتصریح کرد: همه باید فارغ از هر نگاه ،دیگاه ویا انتقادی فقط به فکر تحول وتوسعه استان باشیم ،در استان مشکلات زیادی وجود دارد کهدر مقطع کنونی ،دامن زدن به اختلافات اصلا درست نیست و همه با هم باید با تعامل وهمراهی ،به رفع مشکلات استان اهتمام ورزیم.
 
وی درخصوص عملکرد محمدرضا مروارید استاندار چهارسال گذشته ایلام خاطرنشان کرد: قضاوت درباره کسی که چهارسال سکاندار استانی مثل ایلام بوده است قدری دشواراست .اما آقای مروارید چهره محبوبی هستند که دربین مردم ایلام از محبوبیت بالایی برخوردارند. وی استاندار اصلاح طلبی است که در جایگاه خود ،مسئولیت اجتماعی خوبی داشتند.امیدواریم که دولت از خدمات و تجربیات آقای مروارید به خوبی  استفاده کند، در این زمینه حتما تلاش خواهیم می‌کنیم.
 
وی درپایان بیان داشت : باید از آقای مرواریدکه با وجود تمام مشکلات ،دغدغه هایی برای رفع کاستی های استان داشتند تشکر نماییم.








 
 
 

 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تقی احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
از استاندار محترم جناب آقای سلیمانی تقاضامندیم،دراسرع وقت بیرانوندمدیرکل آموزش پرورش استان و روسای آموزش پرورش تمام مناطق راعوض کنند که باادعای تصنعی اصلاح طلبی خود کیفیت آموزش وپرورش رازیرسۇال برده اند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار