رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طالقان از تحقیق در خصوص زیستگاه و تعداد پرنده هما در شهرستان طالقان خبر داد.
کد خبر: ۵۰۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲ 27 September 2017
به گزارش تابناک : حشمت اله کشیری ظهار کرد: با همکاری تشکل‌های غیردولتی و جوامع محلی با محیط زیست طالقان، تحقیق در خصوص زیستگاه و تعداد پرنده هما در شهرستان طالقان شروع شده و به دنبال آن هستیم که اطلاعات جامعی در این خصوص به دست آوریم.

وی توضیح داد: پرنده هما در سال یک یا دو تخم می‌گذارد و عمدتاً لاشخور بوده و عمده غذای آن مغز استخوان است؛ این پرنده استخوان‌های بزرگ را از ارتفاع زیاد بر روی سنگ‌ها پرتاب کرده تا به قطعات کوچک‌تر شکسته و گاهی از لاک پشت‌های زنده به همین روش تغذیه می‌کند.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: تحقیق کامل و جامعی از هما در سطح کشور موجود نیست و امید است با همکاری مجموعه محیط زیست استان البرز و تشکل‌های غیر دولتی قدم‌های مثبتی در خصوص حفظ زیستگاه و تعداد این پرنده زیبا تهیه و در اختیار مخاطبین قرار گیرد.


 رئیس اداره  حفاظت  محیط زیست شهرستان طالقان  همچنین از تشکیل  جلسه با حضور اعضای شورای شهر و تشکل‌های غیر دولتی در محل اداره حفاظت محیط زیست طالقان خبر داد و اظهار کرد: یکی از دغدغه‌هایی که مردم شهر طالقان و بخش‌های مرکزی و بالاطالقان با آن درگیر هستند رها بودن سگ‌های بدون‌صاحب است.

این مسئول افزود: موقعیت جغرافیایی و همجواری  باغات و مزارع و فضاهای سبز و تردد دام‌های عبوری به استان‌های مجاور عامل مهمی در افزایش سگ‌های ولگرد است که به طور قطع وجود این سگ‌های ولگرد علاوه بر تهدیدات اجتماعی، از نظر بهداشتی نیز مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کند و به همین دلیل یکی از دغدغه های اصلی مدیران شهرستان جمع‌آوری و انتقال به مراکز مجاز است.

کشیری به تشکیل جلسه با حضور اداره محیط زیست، شورای شهر و تشکل‌های غیر دولتی در محل اداره محیط زیست طالقان اشاره کرد و گفت: مقرر گردید تشکل‌های غیر دولتی داروهای بیهوشی و پلوپایپ را تأمین و با همکاری محیط زیست و شهرداری زنده‌گیری سگ‌های ولگرد انجام گیرد و با همکاری دامپزشکان دوستدار محیط زیست این سگ‌ها عقیم‌سازی شوند.

وی در ادامه گفت: کشتن سگ‌های بی‌صاحب از نظر اخلاقی صحیح نیست، و از سوی دیگر موجب آلودگی می‌شود که به همین دلیل طرح جمع‌آوری و عقیم‌سازی آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار