شهردار کرج، مترو را دغدغه اصلی این شهر دانست و گفت: پروژه‌های دیگری همچون بزرگراه شمالی نیز نگرانی‌هایی را همراه دارد که باید ساماندهی شود.
کد خبر: ۵۰۰۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱ 27 September 2017
به گزارش تابناک : اصغر نصیری در جلسه شورای شهر کرج که امروز چهارشنبه پنجم مهرماه در شورای شهر کرج برگزار شد، گفت: انتخاب بنده به عنوان شهردار کلانشهر کرج افخاری بزرگ برای من است و این حسن اعتماد مسئولیت سنگینی را متوجه من کرده است. سعی خواهم کرد این مسئولیت را به عنوان یک امانت و در جهت خدمت‌رسانی به مردم کرج به کار گیرم و تلاش خواهم کرد تا آثار این دوره برای مردم شهر کرج به یادگار بماند. مطالبات مردم شهر کرج در انتخاب اعضای شورای شهر پنجم کاملا مشهود است و چیز مبهمی در آن وجود ندارد.

شهردار کرج ادامه داد: عملکرد شهرداری کرج باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم پاسخگوی مردم باشیم، بنابراین اصل اول توجه به مردم است.

وی افزود: قاعدتا با رویکردی که شورای شهر دارد، حتما لازم است تا از همین روزهای اول برای شفاف‌سازی گام برداریم تا مردم حس کنند شورای شهر و شهرداری جایگاه آنان را فراتر از شعار در نظر دارند و ثابت کنیم که جایگاه مردم در حد شعار نیست. مردم ناظر بر عملکرد ما هستند. 

نظارت شورا بر عملکرد شهرداری قانونی است و هر چه این نظارت قوی‌تر باشد عملکرد ما نیز بهتر خواهد شد بنابراین این نظارت باید در چهارچوب قانون افزایش یابد.

شهردار کرج در ادامه با اشاره بر لزوم خودداری از خدشه وارد شدن به نظارت مردم و شورا بر عملکرد شهرداری خاطرنشان کرد: به شدت سعی خواهیم کرد تا از وارد شدن به فضای تخریب خودداری شود زیرا خدمت به مردم فراتر از جریانات مخرب باید صورت بگیرد.

نصیری با بیان اینکه به همین دلیل تلاش شد به تشریح وضع موجود پرداخته نشود گفت: همه می‌دانیم که وضع موجود چگونه است و بازگو کردن آن فایده‌ای ندارد. هر چه بیشتر مشکلات شهر کرج بازگو شود افکار مردم بیشتر مشوش خواهد شد. مردم در جریان مسائل هستند، و همه مسائل را می‌دانند.

نصیری اظهار کرد: همه مسائلی که در خصوص شهر کرج از جمله مترو، ترافیک، آرامش، شفاف‌سازی و حقوق شهروندی هر کدام یک دنیا کار دارد.

شهردار کرج یکی از معضلات کنونی این نهاد را عدم هماهنگی در بخش ‌های مختلف آن عنوان کرد و گفت: اگر حوزه‌ای در شهرداری تعریف شده براساس یک مبنا بوده است بنابراین اگر حوزه‌ای نسبت به یک حوزه دیگر جا بماند کار با موفقیت همراه نخواهد بود.

وی، یکی دیگر از مشکلات این نهاد را عدم هماهنگی با دیگر نهادهای استان و بعضا سنگ‌اندازی برخی نهادها عنوان کرد و افزود: اگر نتوانیم مسیر خود را با سایر ارگان‌ها تطبیق دهیم انرژی بیهوده صرف کرده‌ایم که مردم نیز آن را نمی‌بخشند.نمونه‌های بارزی از این دو نوع عدم هماهنگی در کرج وجود دارد. این دو چالش اساسی وقت زیادی را می‌گیرد.

وی، مترو کرج را یکی از این موضوعات، عنوان و اعلام کرد: 11 سال از این پروژه گذشته و الان کلی دیدگاه متضاد در خصوص آن وجود دارد، در هر حال باید نظرات مختلف بیان و بررسی شود و هر کدام بهتر بود به صورت عمیق و با توجه به واقعیت‌ها و مباحث حقوقی، کارشناسی شود.

وی در ادامه به بحث درآمد شهرداری کرج پرداخت و گفت: درآمد شهری در شش ماهه نخست سال زیر 20 درصد محقق شده است. اگر ما بخواهیم از همین ابتدای کار مشکلات کلانشهر کرج را به دیگران حواله دهیم مشکلی از ما حل نمی‌شود، فرصت جبران در اختیار مجموعه شهرداری است، بنابراین باید در یک مقطع زمانی تعریف شده با این دیدگاه جبران کنیم.

وی با تاکید بر لزوم حفظ حرمت مردم تصریح کرد: مردم کرج از شورا و شهرداری انتظار تغییر دارند، بنابراین اولویت‌هایی در برنامه برای ایجاد این تغییرات در نظر گرفته شده است.

شهردار کرج با اشاره به این اولویت‌ها گفت: سرعت بخشیدن به خدمات اداری و جلوگیری از اتلاف وقت مردم، تلاش در جهت افزایش درآمد با یک رویکرد جدید، شفاف سازی در پروژه‌های بزرگ همچون مترو کرج، پرونده‌های بلاتکلیف و سد معبر از جمله این موارد است.

وی با تاکید بر قانونمداری در مدیریت شهری اعلام کرد: تغییرات در بخش منابع انسانی یک امر ضروری و حساس است، سعی ما بر شناسایی نیروهای توانمند در شهرداری است.

این مسئول به عملکرد کمیسیون سیما و منظر شهری اشاره و تصریح کرد: هزینه‌های زیادی برای این موضوع انجام شده است اما متاسفانه در هیچ جای این شهر نمی‌توان یک الگوی خاص از شهرسازی را مشاهده کرد و جایی نیست که بتوان آن را به عنوان الگوی شهر نشان داد. هویت بخشیدن به شهر باید در همین ساخت و سازها صورت بگیرد.

وی در خصوص کمیسیون تعیین وضعیت املاک نیز گفت: دو هفته است که مشغول جمع‌آوری آمار و اطلاعات املاک عمومی کرج هستیم اما هنوز نتوانسته‌ایم این آمار را جمع کنیم. باید از املاک شهرداری با خبر باشیم و بدانیم که چه چیزهایی داریم اما در سال‌های گذشته تهاترهایی صورت گرفته است که کسی از آن خبر ندارد. هماهنگی در این حوزه بسیار ضعیف است. اگر قرار است ملکی تهاتر شود باید در یک جا تصمیم گرفته شود و همه از آن با خبر شوند و ثبت شود.

نصیری با اشاره به وضعیت کمیسیون زیرساخت‌های شهری گفت: وقتی در محله‌ای زیرگذری ساخته می‌شود باید به تبعات فرهنگی و آثار سو این شکاف نیز توجه شود. پیوست‎های فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی را نمی‌توان در پروژه‌های شهری نادیده گرفت.

وی افزود: ساخت چنین پروژه‌هایی در کوتاه مدت جواب می‌دهد اما در بلند مدت رضایت مردم جلب نخواهد شد. ما می‌خواهیم مساجد شهر را به کانون اصلی مراجعات مردمی تبدیل کنیم و شهرداری در مساجد پاسخگوی مردم باشد.

وی در پایان از برنامه شهرداری کرج برای درختکاری و ایجاد دیواره سبز در حاشیه اتوبان تهران-کرج-قزوین خبر داد.






منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار