مدیرعامل ستاد دیه آذربایجان شرقی:
مدیرعامل ستاد دیه استان آذربایجان شرقی، از کاهش آمار زندانیان جرایم غیرعمد در این استان خبر داد و ابراز داشت: هم اکنون 148 نفر که در سطح زندان های استان آذربایجان شرقی در اثر تصادف، حادثه کار، محکومیت های مالی غیرکلاهبرداری زندانی هستند و ناتوان از پرداخت دیه هستند شناسایی شدند.
کد خبر: ۵۰۳۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷ 20 June 2015

 مدیرعامل ستاد دیه استان آذربایجان شرقی از مردم خواست جهت آزادی ۱۴۸ زندانی غیرعمد استان آذربایجان شرقی، کمک های مالی خود را در جشن گلریزان اهدا کنند.

حجت الاسلام حمزه علی محرمی، مدیرعامل ستاد دیه استان آذربایجان شرقی، از کاهش آمار زندانیان جرایم غیرعمد در این استان خبر داد و ابراز داشت: هم اکنون 148 نفر که در سطح زندان های استان آذربایجان شرقی در اثر تصادف، حادثه کار، محکومیت های مالی غیرکلاهبرداری زندانی هستند و ناتوان از پرداخت دیه هستند شناسایی شدند.

وی افزود: 98 نفر از این افراد در زندان های شهرستان های استان آذربایجان شرقی و مابقی در زندان تبریز هستند.

مدیرعامل ستاد دیه استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: برخی از این افراد می توانند با دریافت وام، بدهی های خود را پرداخت کنند اما تعدادی نیز توان اخذ وام و بازپرداخت اقساط آن را ندارند که به کمک خیرین و برگزاری جشن گلریزان به حمایت از آن ها خواهیم پرداخت.

حجت الاسلام محرمی ادامه داد: برای آزادی این تعداد زندانیان غیرعمد مبلغ 6 میلیارد تومان نیاز است که البته 6 میلیارد تومان نیز به همت کمیته صلح وسازش و گفتگو با خانواده های قربانی و صدمه دیده گذشت خواهد شد.

وی تاکید کرد: برخی از اعضای این خانواده ها قطع عضو شدند که درمان و نگهداری آن ها نیاز به هزینه دارد که با پرداخت دیه توسط افراد خیر، این افراد می توانند زندگی خود را اداره کرده و از طرف دیگر یک زندانی غیرعمد آزاد می شود.

مدیرعامل ستاد دیه استان آذربایجان شرقی همچنین عنوان کرد: اگر هر خانواده آذربایجان شرقی مبلغ 50 هزار تومان به ستاد دیه کمک کند، تمامی زندانیان غیرعمد استان آزاد می شوند.

شماره حساب کمک های مردمی به زندانیان غیرعمد

مدير عامل ستاد ديه استان آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه بندگی واحسان و خيرات و تلاش برای رفع نيازمندی های نيازمندان جامعه اسلامی است، تصریح کرد: مقوله آزادي انسان از بند نفس وآزادسازی انسان های دربند دربرنامه های ماه مبارک رمضان مدنظر است و ما در دعاي اين ماه از خداوند می خواهيم «اللهم فک کل اسير» پس  انسان هايی که به ناخواسته و به جهت عجز از پرداخت ديون ناشی از جرايم غير عمد از قبيل تصادفات رانندگی روانه زندان ها شده واز نعمت آزادی محروم می شوند و خانواده های آنان با مشکلات عديده ای روبرو مي شوند نيازمند کمک و مساعدت همه اقشار جامعه هستند.

وی با اشاره به سابقه تاسيس ستاد های ديه و برگزاری جشن های گلريزان که توسط جمعی از بازاريان نيک انديش ومخصوصا شهيد لاجوردی برگزار می شد، اظهار داشت: خاستگاه اصلی اين سنت حسنه، ماه مبارک رمضان بوده که امسال نيز همچون سال های گذشته همايش های گلريزان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام محرمی در پایان با اعلام شماره حساب جهت کمک های مردمی به آزادی زندانیان غیرعمد گفت: شماره حساب 100100 بانک تجارت، 880081 بانک سپه و 1011 بانک ملی در اختیار شهروندان قرار دارد تا هر میزان کمک نقدی خود را جهت آزادی زندانیان غیرعمد به این حساب ها واریز کنند.

گفتنی است، زندانیان جرایم غیرعمد بیشتر شامل افراد ناتوان از پرداخت دیه تصادفات منجر به فوت، جرح، نقص عضو ، مهریه و جرایم مالی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :