تولید آلودگی هوا در تهران، زمستان و تابستان نمی شناسد اما در پاییز و زمستان،‌ آسمان تهران بر اثر انباشت ذرات معلق آلوده تر می‌شود و گاهی به مرز بحرانی می رسد. امری که هر ساله اتفاق می افتد اما بحث پیشگیری و مدیریت بحران هنوز نقطه کوری است که بدان توجه کافی نمی شود.
کد خبر: ۵۰۳۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲ 04 October 2017
به گزارش تابناک : متولیان امر تنها در زمان بروز آلودگی دست به دامن طرح ترافیک و یا تعطیلی مدارس و ادارات می افتند. از این رو خبرنگار تیتر شهر، به سراغ آرش حسینی میلانی، عضو کمیته محیط زیست شورای شهر تهران رفت و از آخرین اقدامات مقابله با آلودگی هوا تهران در شش ماهه دوم سال پرس و جو کرد.

 این عضو شورای شهر گفت: کنترل آلودگی هوا تهران اهمیت زیادی دارد؛ از این رو هفته آینده تذکری در خصوص آلودگی هوا در صحن علنی شورا ارائه خواهد شد. 

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از بحران های آتی در خصوص آلودگی هوا تصریح کرد:  سازمان کنترل کیفیت گزارشی به کمیسیون شورا داده است اما برون داد رسانه ای پیدا نکرده است. 

میلانی ادامه داد: تا کنون ساماندهی هایی انجام شده و به لحاظ مدل سازی اقدامات خوبی صورت گرفته است؛ ولی در هنگام آلودگی این اقدامات دیده نمی شود. 

عضو کمیته محیط زیست شورای شهر تهران بیان کرد: هر ساله با پدیده جدیدی در آلودگی هوا مواجه می شویم. امسال هم باید به طور مرتب پیگیری صورت بگیرد. 

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود در ظاهر هوا سالم است اما میزان زیادی گوگرد وجود دارد، گفت: در خصوص میزان گوگرد موجود در هوا سنجش هایی صورت گرفته است از این رو شرکت کنترل کیفیت گزارشاتی ثبت کرده اما قابل تعمیم به کل سال نیست .

میلانی در ادامه عنوان کرد: بحث گوگرد در هوا در مقطع خاصی بوده؛ از یک سو اداره کل محیط زیست تهران گفته است که اینطور نیست اما کنترل کیفیت مواردی را ثبت کرده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد:  باید بحث آلودگی هوا صحت سنجی مجدد شود که احتمالا این موارد کنترل خواهد شد.





منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار