مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اهمیت گسترش خدمات بهداشتی درمانی به بیماران اعلام کرد که 18 اکنون مرکز خدمات پرستاری در این استان فعال است.
کد خبر: ۵۰۴۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲ 07 October 2017
به گزارش تابناک : سیما فیض اله زاده، گفت: نیاز مردم استان البرز به مراکز مشاوره ای پرستاری به ازای هر 50 هزار نفر یک مرکز است که می بایست تعداد این مراکز به حدود 35 مرکز برسد.
وی ادامه داد:بیماران بستری در منزل از خدمات مراکز مشاوره پرستاری استفاده کنند.
این مسئول گفت: بیمارانی که زمان درمان آنان در بیمارستان ها به اتمام رسیده و در منزل بستری هستند می توانند از خدمات مشاوره مراکز پرستاری برای بهبودی استفاده کنند.
فیض الله زاده اظهار داشت: طبق آیین نامه کارکنان مراکز خدمات پرستاری باید دارای مدارک دانشگاهی و علمی بوده و براساس معیارهای علمی به بیماران خدمات ارایه دهند.
وی افزود: برنامه اولویت دار معاونت پرستاری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی احیاء و ارتقای جایگاه مراکز خدمات پرستاری است و ضرورت دارد تا چگونگی خدمات دهی این مراکز به مردم اطلاع رسانی شود.
فیض الله زاده گفت: تعرفه های خدمات این مراکز را وزارت بهداشت و درمان تعیین می کند ضمن آنکه خدمات کمی و کیفی آنها در استان ها از جمله البرز توسط دانشگاه علوم پزشکی نظارت می شود.
وی افزود: این مراکزکارهای مراقبتی از بیماران بستری در منازل را براساس معیارهای علمی و پزشکی انجام می دهند.
این مسئول با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی برای مراکز مشاوره ای و به کارگیری پرستار نقشی ندارد، گفت: مراکزی می توانند مجوز ارائه خدمات پرستاری داشته باشند که سابقه پنج سال کاردر این حرفه را داشته باشند تابتوانند فراخوان دهند و با سایر پرستاران قرارداد ببندند.
وی انجام سایر مراقبت های پرستاری از جمله مراقبت های تخصصی شیمی درمانی و زخم های پیشرفته را از مواردی عنوان کرد که پرستاران در منزل ارائه می دهند.
وی اظهار داشت: اکنون در شهرستان های فردیس ،نظرآباد و ساوجبلاغ مرکز مشاوره پرستاری فعال نیست که انتظار می رود در این شهرستان ها نیز این گونه مراکز راه اندازی شود.
وی با اشاره به مراقبت های پرستاری در منزل گفت: این مرکز حدود 35 خدمت را در منزل به بیماران ارائه می دهند.
فیض اله زاده گفت: مشکلی که اکنون بیماران و مراکز مشاوره پرستاری با آن مواجه هستند زیر پوشش نبودن بیمه ای تعرفه های خدمات رسانی است که با توجه به تلاش هایی که از سوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و معاونت پرستاری وزارت بهداشت صورت گرفته این مشکل رفع شود.

 




منبع : برنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار