رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس به ارائه توضیحاتی درباره جلسه مشترک رئیس مجلس و هیات رئیسه این فراکسیون با سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پرداخت.
کد خبر: ۵۰۶۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵ 10 October 2017
به گزارش تابناک : حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی اظهار داشت: در این جلسه سه موضوع کسر خدمت فرزندان ایثارگران، اخذ گواهینامه بدون کارت پایان خدمت و اجرایی شدن بندی از قانون بودجه درباره خرید خدمت سربازی مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت سرلشکر باقری قول مساعد برای اجرایی کردن این موارد در آینده نزدیک را دادند.

وی توضیح داد: بند د ماده ۸۸ قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه ناظر به این است که در صورت اذن فرماندهی کل قوا فرزندان رزمندگان با سابقه حضور در جبهه به ازای هرماه حضور از یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه، فرزندان آزادگان به ازای هرماه اسارت از یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه و فرزندان جانبازان به ازای هردرصد جانبازی یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه بهره‌مند می‌شوند.

نوروزی افزود: در این جلسه با توجه به مشخص شدن تعداد سربازان مقرر شد که مشمولین این قانون یعنی فرزندان رزمندگان، آزادگان و جانبازان تا سقف ۲۰ هزار نفر آن هم براساس بالاترین درصد به صورت سالانه در اجرای برنامه ششم از قانون کسر خدمت استفاده کنند.

وی یکی دیگر از موضوعات مطروحه در این پروژه را اجرای بند ه ماده ۵۴ قانون بیمه شخص ثالث توسط نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: براساس این ماده نیروی انتظامی باید موضوع اعطای گواهینامه به افراد بدون کارت پایان خدمت را اجرایی کند که در این جلسه مقرر شد که ستاد مشترک در اسرع وقت نسبت به اجرایی شدن این قانون اقدامات لازم را انجام دهد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس توضیح داد: با اجرایی شدن این قانون دیگر احتیاجی به کارت پایان خدمت و یا معافیت سربازی برای اخذ گواهینامه رانندگی نیست که سرلشکر باقری نیز در این باره قول مساعد برای اجرایی شدن این موضوع را دادند.

وی در پایان گفت که در این جلسه نسبت به اجرای بند ۵ تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۹۶ درباره خرید خدمت سربازی نیز بحث و بررسی صورت گرفت، در نهایت قرار شد این موضوع نیز اجرایی شود و سقفی برای خرید خدمت وجود نداشته باشد.






منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار