با وجود اینکه 10 سال از ممنوعیت تبلیغات بر بدنه اتوبوس های شهری می گذرد اما همچنان کسی زورش به صاحبان مال نمی رسد.
کد خبر: ۵۰۷۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶ 11 October 2017
به گزارش تابناک : حجت نظری در تذکرات پیش از دستور دوازدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش، اظهار کرد: از شهردار تهران برای انتخاب یکی از برادران اهل سنت به عنوان مدیریت مترو تشکر می‌کنیم و این یک اتفاق مثبت در مدیریت شهری است. 
وی در تذکری به سازمان زیباسازی، گفت: برچسب‌هایی که بر روی شیشه اتوبوس‌ها نصب می‌شود، موجب کاهش دید مسافران شده است و از آن به  عنوان زندان متحرک نام می‌‌برند.
نظری یادآور شد: برچسب بر روی اتوبوس‌ها در دیگر کشورها هم رخ می‌دهد ولی در شهر تهران برای کاهش هزینه‌ها این برچسب‌ها کیفیت لازم را ندارد، لذا سازمان زیباسازی شهر تهران نظارت ویژه‌ای را در این خصوص داشته باشد.
امااین اولین بار نبود که نسبت به این موضوع تذکر داده می شد. در دوره گذشته شورای شهر تهران نیز رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: هر گونه تبلیغات بر روی شیشه اتوبوس ها ممنوع است زیرا با اینکار اتوبوس ها شبیه زندان های متحرک شده اند.
اقبال شاکری در سیصد و پنجاه و سومین جلسه شورای سوم شهر تهران با اشاره به اجرای پروژه ها بدون پشتوانه کارشناسی در شهرداری تهران در بخشی از سخنان خود نسبت به تبلیغات روی بدنه اتوبوس ها انتقاد کرد و گفت: به شهرداری تهران تذکر داده می شود که در خصوص رعایت ضوابط ایمنی و بصری و رعایت فرهنگ ایرانی - اسلامی در تبلیغات روی بدنه اتوبوس ها نظارت کامل تری را اتخاذ کند.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر به رغم اینکه دستورالعمل ضوابط تبلیغات در ناوگان حمل و نقل عمومی کشور از طرف وزارت کشور و شورای عالی ترافیک از سال 89 ابلاغ شده لکن مشکلات زیادی در تبلیغات روی بدنه اتوبوس ها در سطح شهر دیده می شود.
او با برشمردن برخی مشکلات در این زمینه افزود: مشکل دید مسافران در اثر پوشیده شدن شیشه ها، مشکل کاهش تمرکز خودروهای مجاور و آلودگی بصری در انتخاب تبلیغات نامناسب و در آخر مشکل تبلیغ کالاهای خارجی روی بدنه اتوبوس ها که باید هر چه سریعتر به این موارد رسیدگی شود.
شاکری گفت: هر گونه تبلیغات بر روی شیشه اتوبوس ها ممنوع بوده است، با این تبلیغات اتوبوس ها شبیه زندان های متحرک شده اند.
عضو شورای شهرافزود: مسافرانی که داخل اتوبوس ها هستند بر اثر این تبلیغات بر روی شیشه ها از موقعیت مکانی خود خبر ندارند و این در حالی است که پنجره اتوبو سها نیز امکان باز و بسته شدن ندارد.
نجام تبلیغات روی بدنه اتوبوس‌ها ممنوع است. مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران از متوقف شدن تعدادی اتوبوس به همین دلیل خبر داد.
اما در سال 87 و در یکصد و سی و هفتمین جلسه علنی شورای سوم شهر تهران نیز مهدی چمران رئیس وقت شورای شهر در جریان بررسی لایحه ضوابط تاسیس و فعالیت شرکت‌های تاکسیرانی خصوصی شهر تهران، در عین حالی که از طرح موضوع تبلیغات روی سقف و بدنه تاکسی‌ها آن هم با شرایط خاص و هماهنگی کامل دستگاه‌های مربوطه سخن گفت اما تاکید کرد: با توجه به تعداد قابل توجه تبلیغات در سطح شهر تهران فکر نمی‌کنم، تبلیغات روی تاکسی‌ها دیگر لازم باشد. 
وی از متوقف شدن تعدادی اتوبوس به همین دلیل خبر داد.






منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار