کارخانه داران علت افزایش قیمت‌ها را هزینه‌های تولید و رکود بازار می‌دانند و می‌گویند برای بقای خود چاره‌ای جز افزایش قیمت نداشته‌اند و واردکنندگان لوازم خانگی هم گرانی دلار را بهانه کرده و قیمت‌ها را بالا‌تر برده‌اند.
کد خبر: ۵۰۷۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸ 11 October 2017
به گزارش تابناک : همزمان با افزایش قیمت دلار کارخانه داران علت افزایش قیمت‌ها را هزینه‌های تولید و رکود بازار می‌دانند و می‌گویند برای بقای خود چاره‌ای جز افزایش قیمت نداشته‌اند و واردکنندگان لوازم خانگی هم گرانی دلار را که این روزها از مرز ۴۰۰۰تومان گذشته را بهانه کرده و قیمت‌ها را بالا‌تر برده‌اند.

سالی است که کشور با رکود مواجه شده و در نتیجه همین رکود بسیاری از کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی تعطیل یا نیمه تعطیل شده‌اند. این در حالی است که دولت برنامه‌ای جدی برای تغییر شرایط و مقابله با رکود درنظر نگرفته است.  

حالا با وجود مشکلاتی چون رکود و کمبود نقدینگی در کارخانه‌ها، بسیاری از واحدهای تولیدی لوازم خانگی اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرده‌اند. تا جایی که طی روزهای اخیر تفاوت قیمت بسیار زیادی بین لوازم خانگی امروز و چند روز قبل وجود دارد.

این در حالی است که کارخانه داران علت افزایش قیمت‌ها را هزینه‌های تولید و رکود بازار می‌دانند و می‌گویند برای بقای خود چاره‌ای جز افزایش قیمت نداشته‌اند و واردکنندگان لوازم خانگی هم گرانی دلار را بهانه کرده و قیمت‌ها را بالا‌تر برده‌اند. در این میان اما مشتریانی که قصد خرید لوازم خانگی را دارند با گرانی‌ها مواجه شده و راهی به جز خرید لوازم مورد نیاز خود ندارند!  
 
کالایی که در انبار است نباید به قیمت بالاتری فروخته شود 
به تازگی محمد طحان‌پور، رئیس اتحادیه لوازم خانگی از افزایش حدود شش درصدی قیمت لوازم خانگی به دنبال افزایش نرخ دلار در هفته‌های اخیر خبر داده و گفته که این افزایش قیمت، رکود در بازار را تشدید خواهد کرد.  

وی اعلام کرده: ‌ قیمت کالاهای مواد اولیه تولید داخل مثل فولاد، مس و محصولات کارخانه‌های مادر افزایش یافته است و تولیدکنندگانی که این مواد را خریداری می‌کنند می‌گویند به دلیل بالا رفتن قیمت مواد اولیه مجبور هستند که کالا‌هایشان را گران کنند.  

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با بیان اینکه بازار لوازم خانگی همچنان در رکود قرار دارد، گفته: در حال حاضرمحصولات داخلی به دلیل بالا رفتن قیمت مواد اولیه و کالاهای وارداتی هم به دلیل گران شدن دلار با افزایش قیمت مواجه شده‌اند، البته ما به عنوان اتحادیه این افزایش قیمت را قابل قبول نمی‌دانیم، چراکه وقتی کالایی در انبار است و قبل از گران شدن دلار وارد شده است نباید قیمت آن افزایش پیدا کند.  

وی اظهار داشته: ‌ این وظیفه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است که بازار و قیمت‌ها را نظارت و رصد کند و پیگیری‌های لازم را انجام دهد. افزایش قیمت زمانی اتفاق می‌افتد که کالایی گران وارد شود اما وقتی کالا در انبار وجود دارد گرانی دلار نباید باعث گران شدن کالا‌ها بشود.  
 
افزایش قیمت فقط با نظر سازمان حمایت!  
این در حالی است که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با تغییر قیمت ناشی از ارز گفت: یک کالا از زمان ثبت سفارش تا زمانی که به دست تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان برسد زمانی بیش از زمانی که دلار افزایش یافته به طول می‌انجامد که البته آن زمان هم باید افزایش قیمت با نظر سازمان حمایت صورت گیرد. 
 
آنطور که رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان می‌گوید نوسانات اخیر دلار و افزایش قیمت آن نباید روی قیمت لوازم خانگی تاثیر بگذارد و این حرف خلاف قیمت‌هایی است که در بازار لوازم خانگی امین حضور تعیین شده است.  

به گفته رئیس اتحادیه لوازم خانگی این روز‌ها رشد قیمت در بخش لوازم خانگی به ۶ درصد رسیده و سازمان حمایت به عنوان دستگاه نظارتی باید به این مسئله ورود پیدا کند و مانع افزایش قیمت بی‌مورد لوازم خانگی شود.






منبع : اکوتیتر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار