سومین سمپوزیوم ملی هشدار مصرف آنتی بیوتیک ها روز پنجشنبه در موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی آغاز شد.
کد خبر: ۵۰۷۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ 12 October 2017

به گزارش تابناک : رئیس سمپوزیوم ملی هشدار مصرف آنتی بیوتیک ها در حاشیه برگزاری  این سمپوزیوم ملی گفت: استان البرز از استان های اصلی تولید کننده مواد غذایی و چرخه تولید مواد پروتئینی است و همچنین اولین استان از لحاظ تولید دارو، مشتقات دارویی، واکسن و... است که می تواند الگویی مناسب برای اشاعه و ترویج کمتر مصرف کردن داروها در انسان و دام باشد.

سومین سمپوزیوم ملی هشدار مصرف آنتی بیوتیک ها در البرز آغاز شد

دکتر علی اصغر شریفی افزود: در استان البرز 35 درصد تولید دارو، واکسن وهمچنین مواد ضدعفونی کننده و مواد سمی کشور در 40 کارخانه تولید می شود.

وی اظهار داشت: در این همایش علمی از نظر نخبگان گروه دامپزشکی و پزشکی کشور استفاده کردیم و مقالات علمی بسیار متنوعی در خصوص مصرف کمتر آنتی بیوتیک ها و همچنین رعایت فاصله زمان مصرف تا زمان کشتار دام ارایه می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: در این همایش به دنبال آن هستیم تا با همفکری صاحب نظران تا حدود زیادی از اثراتی که باعث مقاومت میکروبی شده و بیماری هایی که در انسان به دلیل استفاده بیش از حد آنتی بیوتیک ها در دام ها به وجود می آید، بکاهیم.

وی تاکید کرد: حفظ بعضی از آنتی بیوتیک های حیاتی برای مصرف انسانی و همچنین کاهش مصرف بیش از حد و غیر توجیه آنتی بیوتیک ها از طریق اصلاح روش های پرورشی و همچنین تغییر ساختارمراکز دامپروری و روش پرورش از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

در سمپوزیوم یک روزه ملی هشدار مصرف آنتی بیوتیک ها پانل های علمی نیز برگزار می شود.




منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار