مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: در این استان 14 پروژه ورزشی به صورت نیمه تمام وجود دارد که تکمیل آن نیاز به اعتبار مناسب دارد.
کد خبر: ۵۰۷۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 12 October 2017
به گزارش تابناک : خسرو ساکی روز سه شنبه افزود: البرز در بخش فضا و تجهیزات ورزشی با مشکل جدی روبرو است که ایجاد زیرساخت های لازم ورزشی برای دانش آموزان، بستر مناسبی را برای شناسایی ، استعدادیابی و قهرمان پروری در مدارس این استان به وجود می آورد.
وی با اشاره به اینکه میانگین سرانه فضای ورزشی سرپوشیده در این استان 6.4 سانتی متر است، اظهار کرد: میانگین سرانه فضای ورزشی سر پوشیده در کشور 24 سانتی متر است.
ساکی تصریح کرد: رشد جمعیت دانش آموزی در استان البرز 3.47 درصد است.
وی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد فضاهای ورزشی نیمه تمام در البرز با تامین و افزایش اعتبارات تکمیل و برای استفاده دانش آموزان در این استان آماده شود.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: البرز با کمبود جدی سرانه ، زیرساخت ها و تجهیزات ورزشی مواجه است.
ساکی بیان کرد: این استان در بخس فضا و تجهیزات ورزشی با داشتن 460 هزار و 541 دانش آموز نیاز به تقویت و توسعه فضاهای ورزشی دارد.
وی ادامه داد: این کمبود را می توان به وضوح با توجه به جمعیت دانش آموزی و میانگین کشوری مشاهده کرد. 
مدیر کل آموزش و پرورش افزود: ساخت و تجهیز هر یک متر مربع فضای ورزشی 800 میلیون تومان هزینه دارد.
ساکی یاد آور شد: این 14پروژه ورزشی نیمه تمام که درصد کمی از عملیات فیزیکی آنها انجام شده است در سطح نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش استان البرز پراکنده اند.
وی تاکید کرد: تکمیل و تجهیز سالن های ورزشی، استخر و زمین چمن فوتبال در مناطق شهری و روستایی این استان نیاز به تخصیص اعتبار دولتی و حتی مشارکت ویژه خیرین دارد.
ساکی ادامه داد: به رغم کمبود فضا و امکانات ورزشی در سال تحصیلی گذشته ، دانش آموزان البرزی توفیقات خوبی در سطح مسابقات کشوری و بین المللی به دست آورد. 





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار