معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: با توجه به اینکه البرز میزبانی برنامه ملی اعزام دانش آموزان کشور در کاروان راهیان نور در سال 96 را بر عهده دارد، 1600 دانش آموز از استان های دیگر روز شنبه از این استان به سفر معنوی راهیان نور اعزام می شوند.
کد خبر: ۵۰۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ 12 October 2017
به گزارش تابناک : مسعود مهران نیا روز پنجشنبه افزود: البرز از روز جمعه میزبان دانش آموزان دختر در برنامه ملی اعزام دانش آموزان به سفر معنوی - تربیتی راهیان نور با همکاری سپاه و بسیج در این استان است.
وی با اشاره به اینکه افتتاحیه اعزام دانش آموزان کشور به سفر راهیان نور 8 صبح روز شنبه 22 مهرماه 96 در کانون جوانان بسیج ناحیه امام حسن (ع) کرج برگزار می شود، خاطر نشان کرد: این برنامه ملی با هدف آشنایی بیشتر دانش آموزان با فرهنگ و ارزش های دوران هشت سال دفاع مقدس به اجرا در می آید.
و ی یادآور شد: این اقدام فرهنگی در ایجاد روحیه معنویت و اخلاق در دانش آموزان نقش بسیار تاثیر گذاری دارد. 
وی از اعزام کاروان های راهیان نور به عنوان یک حرکت نمادین در تداعی خاطرات و حماسه آفرینی رزمندگان و شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس در اذهان عمومی نام برد و اضافه کرد: اجرای این برنامه مهم ملی به هر ایرانی یادآوری می کند که امنیت و آرامش جامعه سلامی ایران و جایگاه رفیع کشور در دنیا حاصل ایثار عزیزانی است که جانشان را فدای دین ، انقلاب ، وطن و ولایت کردند. 
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: در این برنامه دانش آموز ان دختر از استان های گیلان ، قزوین ، البرز ، قم ، تهران و زنجان حضور و در مراکز پیش بینی شده اسکان می یابند.
مهران نیا با اشاره به اینکه در این برنامه ملی، 1600 دانش آموز دختر دوره متوسطه، مربی، سرپرست، راوی روحانی و خادم از استان های همجوار در قالب کاروان های راهیان نور در البرز گردهم می آیند و به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام می شوند.
وی گفت: در این آیین دانش آموزان بار دیگر با آرمان های امام، شهدا و ولایت تجدید میثاق می کنند. 
وی تصریح کرد: این آیین فرهنگی - معنوی با حضور خانواده معظم شهدا، از جمله شهید محمد حسین فهمیده، مسئولان وزارتخانه ای، لشکری، نظامی، مدیران دستگاه های اجرایی، مدیران کل و معاونان پرورشی استان های همجوار البرز، دانش آموزان و سایر اقشار مردمی برگزار می شود تا دانش آموزان دختر مدارس دوره متوسطه با حال و هوایی همانند اعزام های دوران هشت سال دفاع مقدس به مناطق عملیاتی جنگی بدرقه شوند. 
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز افزود: با همکاری تنگاتنگی که بین سپاه، بسیج و آموزش و پرورش در این زمینه وجود دارد، تلاش می کنیم، دانش آموزان در بهترین شرایط اسکان پیدا کنند و با اجرای برنامه های ویژه فرهنگی به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شوند. 
مهران نیا گفت: برای افزایش ایمنی، نظارت و کنترل برنامه ها ی مربوط به اعزام کاروان های راهیان نور دانش آموزی کشور، نشست مشترک قرارگاه راهیان نور دانش آموزی امام حسن عسگری(ع) با حضور سردار فضلی فرمانده این قرارگاه و مسئولان وزارت آموزش و پرورش، سپاه، بسیج و آموزش و پرورش البرز در کانون امام علی (ع) برگزار شد. 
وی تاکید کرد: برای این برنامه ملی با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب باید برنامه ها و اقدامات با محوریت کیفیت بخشی و تربیتی سازماندهی شود. 
600 هزار و 35 دانش آموز دختر و پسر دوره متوسطه از مهر ماه 96 تا اردیبهشت ماه 97به مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس اعزام می شود. استان البرز 463 هزار دانش آموز دارد.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار