مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری البرز با اشاره به تاریخچه فرهنگی و باستانی این استان گفت: این استان از داشتن موزه تاریخی و مردم شناسی محروم است.
کد خبر: ۵۰۷۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ 12 October 2017
به گزارش تابناک : عبدالناصر میرچی روز پنجشنبه درآئین بزرگداشت روز البرز و گرامیداشت روز حافظ در فرهنگسرای میلاد کرج افزود: با توجه به اینکه کرج ، چهارمین کلانشهر کرج کشور است اما فقدان فضایی برای معرفی مواریس منطقه از کاستی های این شهر بزرگ است.
وی ادامه داد: با اینکه 349 قلم اشیای تاریخی روستای خوروین البرز حدود سه سالی است که از بلژیک به ایران بازگشت داده شده اما به علت نبود موزه نتوانسته ایم این اشیا را به البرز بیاوریم .
میرچی گفت: این اشیاء اکنون در موزه ملی آثار تاریخی کشور نگهداری می شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری البرز اظهار داشت: وجود اقوام و خرده فرهنگ ها در این استان یک مجموعه فرهنگی به وجود آورده است و درواقع تابلویی از ایران به شمار می رود.
وی با اشاره به وجود آثار تاریخی فراوان در البرز بیان کرد : در تلاش هستیم در دبستان برزگران با یکصد سال قدمت در کرج به ثبت ملی برسانیم.
وی تشکیل دبیرخانه دائمی روز البرز را ضروری دانست و گفت: این دبیرخانه پس از تشکیل باید به کارهای علمی و پژوهشی در خصوص وضعیت تاریخی و فرهنگی استان بپردازد.
در همایش یک روزه آئین روز البرز و گرامیداشت روز حافظ شمار زیادی از مسئولان فرهنگی ، اجرایی و فرهنگ دوستان حضور دارند.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار