روزنامه تایمز روز پنجشنبه در گزارشی با اشاره به افزایش هزینه سفر' دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا به لندن که صرفه سیاسی ندارد، نوشت که از ترامپ برای شرکت در تشریفات سلطنتی پذیرایی خواهد شد.
کد خبر: ۵۰۷۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ 12 October 2017
به گزارش تابناک : این روزنامه افزود: احتمال برگزاری تظاهرات گسترده مردم علیه سفر ترامپ به لندن، سبب شده تا پای ملکه الیزابت به مسائل سیاسی کشیده شود.
ترامپ در جریان سفرش به لندن قرار است مهمان ملکه الیزابت در کاخ ویندزور و یا باکینگهام پالاس باشد و درخواست کرده با ارابه در خیابان 'مال' گردش کند.
'مال ' یکی از خیابان های مرکزی شهر لندن به شمار می رود که از یک طرف به میدان ترافلگار و از سوی دیگر به کاخ بانکینگهام پالاس وصل می شود.
تایمز با اشاره به تور اروپایی ترامپ در اوایل سال آینده میلادی برای کسب حمایت در رابطه با سیاست هایش علیه کره شمالی و ایران افزود: دیپلمات های انگلیسی تلاش می کنند تا سفر رئیس جمهوری آمریکا به لندن را در برنامه وی بگنجانند.
«ترزا می» نخست وزیر انگلیس اواخر ژانویه (اوایل بهمن ماه) گذشته، تنها یک هفته پس از برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری ترامپ به واشنگتن سفر و به طور رسمی از وی برای سفر به انگلیس دعوت کرد.
در حالی که قرار بود این سفر در ماه ژوئن (خرداد ماه) صورت گیرد، اما به دنبال به راه افتادن موج مخالفت‌ها علیه آن از جمله توسط نمایندگان مجلس عوام انگلیس، این سفر به ماه اکتبر (مهر ماه) موکول شد.
منابع دولتی انگلیس متعاقبا اعلام کردند که سفر یاد شده بار دیگر به تعویق افتاده و به سال آینده میلادی (2018) موکول شده است.
در جریان آخرین تظاهرات گسترده مردم لندن علیه سفر ترامپ به کشورشان، فعالان مدنی طی سخنانی به دولت «می» هشدار دادند، در صورت حضور ترامپ در این شهر، با حضور گسترده، تمام خیابان های لندن را قفل خواهند کرد.
در همین حال بیش از یک میلیون و 858 هزار نفر از مردم انگلیس با امضای توماری، خواستار لغو سفر رسمی ترامپ به کشورشان شدند.
علاوه بر تومار یاد شده، شماری از رهبران سیاسی انگلیس از جمله صادق خان شهردار لندن و نیز برخی از گروه های مدنی، مخالفت خود را با سفر ترامپ به انگلیس اعلام کرده اند.





منبع : روزنامه تایمز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار