جمعی از اهالی هنر استان البرز در دیدار با نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، از دغدغه های خود سخن گفتند.
کد خبر: ۵۱۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ 17 October 2017
به گزارش تابناک : محمدجوادکولیوند نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با حضور در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با علی خیلدار، مدیر کل و جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه استان، دیدار کرد.

در ابتدای این نشست، جمعی از نمایندگان انجمن های هنری، نظرات و دیدگاه‌های خویش را بیان کردند. 

مهیار فیروزبخت، نماینده انجمن موسیقی استان البرز ضمن بر شمردن برخی از مشکلات اهالی موسیقی در استان البرز و کرج گفت: مشکل اساسی هنرمندان موسیقی استان کنسل شدن اجرای موسیقی در استان بعد از صدور مجوز است. امیدوارم مسئولان استانی برای حل این معضل چاره‌جویی کنند. 

نماینده انجمن شعر استان نیز خواستار همکاری بیشتر کتابخانه امیرکبیر برای برگزاری جلسات شعر شد و تاکید کرد: مشکل اصلی این انجمن عدم همکاری مدیریت کتابخانه امیرکبیر به عنوان قدیمی ترین پایگاه انجمن شعر استان با این انجمن است لذا قدمت و هویت آن تاثیر غیرقابل انکاری براین مکان داشته است.

خسرو عباسی، نماینده انجمن نویسندگان کرج در ادامه جلسه گفت: تاسیس خانه هنرمندان و هزینه بخشی از بودجه های شهرداری در زمینه امور واقعی فرهنگی از پیشنهادات این انجمن  است. 

اتابکی. نماینده انجمن هنرهای تجسمی استان البرز ضمن گلایه از اینکه بارها از طرف این انجمن برای برنامه های هنری استان از کولیوند دعوت کرده اند ولی ایشان حضور پیدا نکرده اند، گفت:  خواسته اصلی ماحمایت شما از مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان آقای علی خیلداراست تا با کمک شما به ایشان این مسیر دشوار طی شود.

روحانی، نماینده انجمن خوشنویسان استان، مشکل محل استقراراین انجمن را بزرگترین مشکل این انجمن دانست.

مهدی جعفری، نماینده خانه مطبوعات استان، حمایت از مدیر کل ارشاد را اولین خواسته اهالی مطبوعات، دانست  و تصریح کرد: این حمایت منجر به این می شود که خیلدار بتواند تصمیماتش را با قدرت بیشتری پیش ببرد.

عابدی، ریاست انجمن سینمای جوانان البرز، گفت: جای یک جشنواره فیلم مناسب و دائمی در کرج، خالی است. 

رسول اولیا زاده، نماینده انجمن عکس شیدنگاران البرز، اظهار داشت: بزرگترین خدمت، برداشتن شمشیر سیاست از بالای سر فرهنگ استان البرز است.

عبادی، نماینده انجمن سینمای مستند و تجربی البرز در ادامه جلسه شناخت بومی و دلسوزی مدیران را با اهمیت دانست و بیمه هنرمندان را از اولویت های اصلی برشمرد و خاطرنشان کرد: زنگ های خطر این استان در حوزه آسیب های اجتماعی به صدا درآمده است.

شهرام فروغی، نماینده انجمن مراکز مهارت آموزی استان در ادامه جلسه یکی از مشکلات موسسات فرهنگی وهنری استان را مساله مالیات این موسسات و بیمه هنرمندان دانست.

صابر روشن، مدیر عامل انجمن صنفی هنرمندان استان از حمایت نماینده مردم کرج در مجلس، تشکر کرد و خواستار رایزنی ایشان با وزیر ارشاد، شد و ادامه داد: تخصیص منابع مالی واقعی و در حد استان، برای البرز، ضروری است لذا هنرمندان اگر امکانات شهری را در اختیار داشته باشند به خوبی می توانند چرخ اقتصاد هنر را در این استان بچرخانند ولی این امکانات در اختیارشان نیست.  

کوروش خزایی، نماینده انجمن نمایش استان از برخورد امنیتی با برخی هنرمندان گلایه کرد  و گفت:  فضای متشنج و عصبی مردم در جامعه از نشانه های بیگانگی مردم با هنر است لذا هجرت هنرمندان تاتر کرج و فعالیت در تهران را می توان به علت بی توجهی به این هنر، دانست. 

بیانیه انجمن صنفی هنرمندان البرز

در ادامه بیانیه انجمن صنفی هنرمندان البرز خطاب به محموجوادکولیوند، نماینده کرج در مجلس قرائت شد. در این بیانیه به مدیریت چندپاره فرهنگی استان انتقاد شد و هزینه کرد بودجه های فرهنگی شهرداری در حوزه های نامربوط ولی به نام فرهنگ را آفت برشمرد.

 وضعیت فرهنگی امروز حاصل روند تاریخی انقلاب

کولیوند، ضمن تاکید اینکه هنرمندان با پیگیری مستمر می توانند به خواسته هایشان برسند، قول داد که وقت بیشتری به فرهنگ و هنر، اختصاص دهد.

وی افزود: وضعیت فرهنگی امروز جامعه، نتیجه عملکرد مشخص یک گروه نیست بلکه روند تاریخی انقلاب به اینجا رسیده است و نتیجه تصمیم های تخلف و حتی جبری در مواقع مختلف بوده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: مواد مخدر، فساد و فحشا، بی هویتی دینی سه ضلع مثلثی هستند  که دشمنان برای مقابله با نسل جوان طراحی کرده اند.

کولیوند در ادامه افزود: یک مشکل بودجه بندی ما این است که هر کجا کم میاوریم از بودجه فرهنگی و ورزش کم می کنیم.

وی در پاسخ به درخواست هنرمندان ضمن حمایت از عملکرد مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان اظهارداشت: برخورد سیاسی و جناحی با مدیران، سرمایه های انسانی کشور را از بین می برد.





منبع : ایلنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار