رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از افزایش حداکثر ۴۰ نفر به نمایندگان فعلی مجلس و سهمیه ۲ نفری استان البرز در این طرح خبر داد.
کد خبر: ۵۱۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ 17 October 2017
به گزارش تابناک : محمدجواد کولیوند با اشاره به اینکه اصل 64 قانون اساسی صراحتا اجازه افزایش نمایندگان مجلس به ازای هر 10 سال به تعداد حداکثر 20 نفر را می‌دهد اظهار داشت: شاخص‌هایی برای افزایش نمایندگان مجلس در هر استان وجود دارد که جمعیت، موقعیت جغرافیایی و امنیت از مهم ترین این موارد است.

وی با بیان اینکه از سال 79 تغییری در تعداد نمایندگان مجلس طبق قانون اعمال نشده است، عنوان کرد: در طرحی که در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در حال پیگیری است حداکثر 40 نفر به نمایندگان فعلی مجلس اضافه می‌شود که توزیع آن بر اساس اولویت است و سهمیه استان البرز از این طرح افزایش 2 نماینده است.

کولیوند با بیان اینکه این طرح در دوره‌های سابق مجلس در صحن رای نیاورد، بیان کرد: تا دو هفته آینده  این طرح نهایی و کامل می‌شود و طرح دیگری که در این کمیسیون در حال بررسی است  ایجاد درآمد پایدار شهرداری‌های کشور است.

وی با بیان اینکه اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در حال انجام است تا بر اساس معیارهایی مانند سن، سواد و رجال سیاسی نامزدها ثبت نام کنند، خاطرنشان کرد: طرح تغییر سیستم اجرایی کشور از ریاستی به پارلمانی "بی‌بنیان" است و  در جمهوری اسلامی این کار نشدنی است.




منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار