جلسه شورای راهبردی جمعیت استان البرز با حضور استاندار البرز و جمعی از مسئولین ذی‌ربط عصر امروز در سالن جلسات استانداری البرز برگزار شد.
کد خبر: ۵۱۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ 18 October 2017
به گزارش تابناک : در ابتدای جلسه مدیرکل ورزش و جوانان البرز با تاکید بر اینکه آموزش بیشترین نقش را در کاهش مسائل اجتماعی در البرز دارد، اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان البرز با همکاری جهاد دانشگاهی و دادگستری استان کلینیکی تخصصی برای آموزش زوج‌های جوان در نظر گرفت که این کلاس‌ها تاثیر بسیار مثبتی در کاهش طلاق دارد.

وی با بیان اینکه این آموزش‌ها در 10 تا 12 ساعت به زوج‌های جوان تدریس می‌شود، گفت: کلینیک به صورت تخصصی مسائل روانشناسی، کنترل خشم و آموزش قبل از ازدواج را در دستور کار قرار می‌دهد که حقوق متقابل  زوجین را آموزش داده و این کار برای ازدواج در البرز الزامی شده است.

در ادامه جلسه حمید درفشی رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزشی فارغ از کلاس‌های دیگر برای ارائه آموزش مسائل رفتاری، اخلاقی، جنسی و خانواده برگزار می‌شود، عنوان کرد: مرکز ناباروری ابن سینا با همکاری بیمارستان کمالی  البرز با اعتبار سه میلیارد و 500 میلیون تومان ایجاد شده است که تاکنون 260 پرونده برای زوج‌های نابارور تشکیل شد.

وی با بیان اینکه مراحل درمان 160 زوج تا هفته آینده تکمیل می‌شود، اضافه کرد: به دلیل گرانی هزینه درمان ناباروری این مرکز کمک بسیار زیادی می‌کند و در امر زایمان کودکان 38 تخت بیمارستانی در مراکز دولتی بسیار پیشرفته آماده ارائه خدمت است.

درفشی با اشاره به اینکه 20 درصد موالید استان البرز اتباع خارجی هستند، گفت: نرخ رشد جمعیتی اتباع خارجی البرز 4 درصد است که بسیار بیشتر از نرخ 1.2 درصدی رشد کلی استان است که باید به این مهم توجه شود.

مدیرکل صدا وسیما استان البرز هم در ادامه جلسه با بیان اینکه رشد جمعیتی البرز در حال کاهش است و امکان ایجاد معضلات اجتماعی وجود دارد، بیان کرد: عمده مشکلات در زمینه جمعیتی عدم ارائه آمار تجمیع شده و دقیق و ارائه پراکنده و موازی از دستگاه‌های مسئول است که باید مرجع آمار یک دستگاه باشد.

معاون برنامه ریزی آموزش و پرورش استان البرز هم با اشاره به وضع نامناسب سرانه آموزشی البرز، خاطرنشان کرد: رشد جمعیت دانش‌آموزی البرز 2.37 است ولی سرانه آموزشی  البرز کمتر از نصف سرانه کشوری است که با رشد جمعیت ناهمگون است.

وی ادامه داد: بیشترین مهاجرت آموزشی البرز از استان‌های خوزستان، تهران و لرستان است که نیاز مبرم این استان را به فضای آموزشی نشان می‌دهد.

زهرا عربشاهی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان البرز نیز در پایان نشست شورای راهبردی جمعیت استان اضافه کرد: اولویت اساسی و اصلی در شورای راهبردی جمعیت حل مشکلات مهاجرت‌پذیری باید باشد و تمام دستگاه‌ها باید موظف به ارائه برنامه‌ریزی از طریق این شورا شوند.





منبع : تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار