رئیس پارک علم و فناوری استان البرز با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی پارک علم و فناوری استان مشکل آب است، گفت: انشعاب آبرسانی از هشتگرد معضل پارک را حل می‌کند.
کد خبر: ۵۱۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵ 18 October 2017
به گزارش تابناک : عطاءالله ربانی در کارگروه رفع موانع شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد که امروز در مرکز پارک علم و فناوری البرز برگزار شد اظهار داشت: حوزه فناوری و دانش بنیان زمینه اشتغال و رونق کسب و کار اقتصادی را در استان البرز افزایش می‌دهد که در سند چشم انداز 1404، 20 درصد تولید ناخالص داخلی کشور باید از درآمد این حوزه ایجاد شود.
وی با بیان اینکه تنها 1/2 درصد تولید ناخالصی داخلی کشور از حوزه دانش بنیان است، گفت: معرفی پارک علم و فناوری به مراکز صنعتی و انعقاد قرارداد با شرکت‌های خصوصی برای آموزش فارغ التحصیلان البرز از اهم کارهای مناسب در این پارک است.
ربانی با اشاره به اینکه البرز قطب کشاورزی-علمی کشور است و وجود 18 مرکز ملی کشاورزی بر اهمیت آن اضافه می‌کند، عنوان کرد: تعداد مراکز علمی استان با وجود 54 دانشگاه و مرکز عالی و 12 هزار دانشجو و 2 هزار و 500 هئیت علمی سبب می‌شود که آموزش و تجاری‌سازی شرکت‌های دانش بنیان اهمیت مضاعفی پیدا کند.
وی تعاملات پارک علم و فناوری البرز را با بخش خصوصی مناسب دانست  و تصریح کرد: دوره‌ای آموزشی با حضور 60 نفر از نظام مهندسی و استاندارد انجام گرفت و یکی از مشکلات اساسی پارک علم و فناوری استان مشکل آب است که انشعاب آب رسانی از هشتگرد معضل پارک را حل می‌کند.
رئیس پارک علم و فناوری استان البرز با اشاره به اینکه مساحت پارک فناوری استان 90 هکتار است، خاطرنشان کرد: 35 شرکت دانش بنیان در پارک فعال است که سبب ایجاد 590 نفر اشتغال شده که فروش سال گذشته این شرکت‌ها 110 میلیارد تومان بوده است که ایجاد دکل‌های حفاری نفتی از بزرگ‌ترین کارهای این شرکت‌ها است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه پارک علم و فناوری البرز بزرگ‌ترین پارک فناوری کشور است اما بودجه و اعتبارات لازم به پارک علم و فناوری اختصاص نیافته است.




منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار