نماینده مردم کرج، اشتهارد، فردیس و آسارا در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبو فضای آموزشی یکی از مشکلات اساسی البرز است که تامین آن در استان نیاز به عزمی ملی دارد.
کد خبر: ۵۱۱۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲ 21 October 2017
به گزارش تابناک : محمد جواد کولیوند با تقدیر از حمایت خیرین مدرسه ساز در ساخت و تجهیز مدارس خیری در البرز افزود:یکی از مشکلات مهم البرز در حوزه آموزش و پرورش را در بخش کمبود زیرساخت های آموزشی به ویژه در مناطق پر جمعیت و مهاجر پذیر این استان را تشکیل می دهد. وی بیان کرد: تا کنون اقدامات مناسبی به ویژه از سوی خیرین مدرسه ساز در ساخت کلاس های درس در البرز انجام شده است به گونه ای که تا کنون حدود 50 درصد مدارس البرز توسط خیرین نیک اندیش در این استان احداث و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است .وی تصریح کرد: کمبود فضای آموزشی در مدارس موجب تراکم بالاب دانش آموزی در البرز شده است. کولیوند یاد آور شد: تراکم دانش آموزی در البرز دو برابر میانگین کشوری است . وی یادآور شد: برای ایجاد زیر ساخت های آموزشی در البرز باید از ظرفیت های غیر دولتی و مردمی استفاده کنیم.
وی گفت: بر اساس برآورد کارشناسان در این استان البرز باید سالانه 450 کلاس درس ساخته شود. وی ادامه داد: نرخ رشد دانش آموزی در البرز 3.25 است. وی با اشاره به اینکه استان البرز 8 هزار کلاس درس نیاز کم دارد ، ادامه داد: تامین فضای آموزشی مناسب برای جمعت دانش آموزی البرز که تعداد آن از جمعیت کل تعدادی از استان های کشور بیشتر است نیاز به افزایش سطح مشارکت بخش خصوصی و جذب کمک های مردمی و خیری دارد. استان البرز در سال تحصیلی 97-96 حدود 463 هزار دانش آموز دارد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار