در حال حاضر ۶۷.۳ درصد ظرفیت سد کرج پُر از آب است و در حالی نخستین ماه پاییز را پشت سر می گذاریم که ۳۲.۷ درصد از حجم مخزن این سد مهم در تأمین آب شرب دو استان تهران و البرز، خالی است.
کد خبر: ۵۱۲۶۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ 22 October 2017
به گزارش تابناک : سد کرج به‌عنوان نخستین سد چندمنظوره ایران در سال 1340 به بهره‌برداری رسید. این سد که یکی از 5 سد اصلی تأمین آب شرب استان تهران است با سطح حوزه آبریزی به‌مساحت 764 کیلومترمربع و با متوسط جریان آب سالانه به‌میزان 472 میلیون مترمکعب در استان تهران و در فاصله 63کیلومتری شمال غربی تهران و در کیلومتر 23 جاده کرج  ــ چالوس، در شمال شهرستان کرج قرار دارد.

در حال حاضر با ورودی آب از رودخانه‌های بالادست و برداشت آب برای مصارف زیست‌محیطی، شرب و کشاورزی، از مجموع حجم 205 میلیون مترمکعبی مخزن این سد 138 میلیون و مترمکعب آب پشت این سد ذخیره شده است.

به‌عبارتی در حال حاضر 67.3 درصد ظرفیت سد کرج پُر از آب است و در حالی نخستین ماه پاییز را پشت سر می گذاریم که 32.7 درصد از حجم مخزن این سد مهم در تأمین آب شرب دو استان تهران و البرز، خالی است.

میزان ذخایر آب سد کرج در زمان مشابه سال گذشته (سی‌ام مهر 95) 139 میلیون مترمکعب بود که امسال این مقدار یک میلیون مترمکعب کمتر است.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار